შეფასების რუბრიკები


                                                  
გაკვეთილზე გამოყენებული თვითშეფასების რეფლექსია




იმისათვის, რომ მოსწავლეებზე ორიენტირებული მიმდინარე შეფასება დაგეგმოთ, ჩაატარეთ მოკლე განმავითარებელი თვითშეფასება, რაც დაგეხმარებათ როგორც ძლიერი მხარეების შენარჩუნებაში, ასევე სუსტი მხარეების გაუმჯობესებაში, შეფასების გეგმის შედგენის პროცესში. განსაზღვრეთ, ხუთშტრიხიან შკალაზე როგორ შეაფასებდით თქვენს მიმდინარე პრაქტიკას:
1       კმაყოფილი ვარ იმით, თუ როგორ ვაფასებ მაღალი დონის სააზროვნო და 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევების გამოყენებას ჩემი მოსწავლეების ნამუშევრებში.   
არასოდეს                                                                                                          ყოველთვის
2       განმავითარებელ შეფასებას ვიყენებ თემაზე მუშაობის დაწყებამდე, რათა განვსაზღვრო შესაბამისი სასწავლო პროცედურები (მაგალითად: შევისწავლო ჩემი მოსწავლეების წინარე ცოდნა, რათა განვსაზღვრო, თუ როგორ გავაგრძელო თემაზე მუშაობა.)
არასოდეს                                                                                                          ყოველთვის
3        პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე მოსწავლეებმა უნდა გაიაზრონ პროექტის მოლოდინები, სასწავლო მიზნები და პროექტის შეფასების კრიტერიუმები.
არასოდეს                                                                                                          ყოველთვის
4       პროექტის მისაღწევი შედეგების გააზრებისთვის ჩემი მოსწავლეები იყენებენ რუბრიკას.
არასოდეს                                                                                                          ყოველთვის
5       ჩემი მოსწავლეები ქმნიან რუბრიკებსა და შეფასების სხვა ფორმებს პროექტის განმავლობაში.
არასოდეს                                                                                                          ყოველთვის
6       მოსწავლეებთან ვაწყობ შეხვედრებს უკუკავშირის მისაღებად, შეფასების გასაზიარებლად, რჩევების შესათავაზებლად. ვაძლევ დამატებით ინსტრუქციებს  და ვპასუხობ შეკითხვებზე.
არასოდეს                                                                                                          ყოველთვის
7       ჩემი მოსწავლეები აწარმოებენ თვითშეფასებას.
არასოდეს                                                                                                          ყოველთვის
8       ჩემი მოსწავლეები მონაწილეობენ თანატოლთა შეფასებაში.

9       პროექტის განმავლობაში მოსწავლეებს ვაკეთებინებ დროულ რეფლექსიას, რათა დაფიქრდნენ თავიანთი სწავლის პროცესზე.
არასოდეს                                                                                                          ყოველთვის
10    სისტემატურად ვიყენებ ჩანაწერებს და დაკვირვების ფურცლებს, რათა მონიტორინგი გავუწიოთ ინდივიდუალურ და ჯგუფურ მუშაობას.
არასოდეს                                                                                                          ყოველთვის
11    მოსწავლეები იყენებენ პროექტის გეგმას, რათა მონიტორინგი გაუკეთონ სწავლის პროცესს და დამოუკიდებელად იმუშაონ.
არასოდეს                                                                                                          ყოველთვის
12    შემაჯამებელი შეფასებიდან მიღებულ ინფორმაციას ვიყენებ მომავალი სასწავლო ღონისძიებების დაგეგმვისთვის.
არასოდეს                                                                                                          ყოველთვის













                                                მასწავლებლის თვითშეფასება

კრიტერიუმები /ქულები
1
2
3
1
გაკვეთილის მიზანი გასაგებიკონკრეტული და რეალისტური იყო
2
გამოყენებული მეთოდები და აქტივობები ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას
3
გაკვეთილის მსვლელობისას  სწორად გადავანაწილე დრო
4
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში
5
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა მიზნის მიღწევას
6
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებობები
7
ვაძლევდი მოსწავლეებს განსაზღვრულ დროს კითხვებზე პასუხისგასაცემად
8
მივეცი საშუალება მოსწავლეებს გამოეთქვათ საკუთარი მოსაზრებები
9
ვიყენებდი აქტიური მოსმენის ტექნიკას
10
ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს
11
ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარ ყურადღებას
12
შეფასების შედეგად მიღებული შედეგები შეესაბამებოდა მიზანს













           თვითშეფასების ცხრილი     

                           კლასი II

მოსწავლე  ------------------------------------------

რიცხვი,თვე,წელი      ------------------------------
ლურჯი - ვასრულებ
წითელი - ვცდილობ


კრიტერიუმები
1
გაკვეთილი
2
გაკვეთილი
3
გაკვეთილი
4
გაკვე
თილი
5
გაკვეთილი
   
გაკვეთილზე ყურადღებით ვარ






მასწავლებლის მიერ დასმულ კითხვებს  ვპასუხობ






არ მერიდება საკუთარი აზრის ხმამაღლა გამოთქმა






ყურადღებით ვისმენ სხვის აზრს






როდესაც რამეს ვერ ვიგებ ვეკითხები მასწავლებელს ან კლასელს






გაკვეთილზე ხელს არ ვუშლი კლასელებს










                                            
         














                  მოსწავლეთა               აქტივობის  შეფასების  რუბრიკა






შეფასების  მახასიათებლები


ჯერ ვერ აკმაყოფილებს  მოლოდინს





აკმაყოფილებს  მოლოდინს



კარგი


ძალიან  კარგი

 


მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთს შეუსაბამოს რიცხვები, რიცხვითი სახელები, რაოდენობები და რიგი.

განსაზღვრულ დროში მასწავლებლის დახმარებით, მოსწავლე განამტკიცებს  ერთნიშნა და ორნიშნა რიცხვებს.  შეძლებს მათ გამოცნობას,  ჩაწერას, წარმოდგენას  ათეულებისა და ერთეულების სახით. 
 განსაზღვრულ დროში შეძლებს  ერთნიშნა და ორნიშნა რიცხვების   გამოცნობას,  ჩაწერას,წარმოდგენას  ათეულებისა და ერთეულების სახით. 
 განსაზღვრულ დროში ამოიცნობს    ერთნიშნა და ორნიშნა რიცხვების    ჩაწერას,წარმოდგენას  ათეულებისა და ერთეულების სახით. 
განსაზღვრულ დროში ზუსტად და თვალსაჩინოდ მოსწავლე განამტკიცებს  ერთნიშნა და ორნიშნა რიცხვებს.  შეძლებს მათ გამოცნობას,  ჩაწერას,წარმოდგენას  ათეულებისა და ერთეულების სახით. 
მოსწავლეს შეუძლია რიცხვებისა და მათზე მოქმედებების გამოყენება ამოცანების ამოხსნისას.
მასწავლებლის დახმარებით, მარტივი ამოცანის ამოსახსნელად ირჩევს შესაბამის მოქმედებას და მისი შესრულების ხერხს;


 შეუძლია
მარტივი ამოცანის ამოსახსნელად , ირჩევს შესაბამის მოქმედებას და მისი შესრულების ხერხს;


 განსაზღვრულ დროში თვასაჩინოდ,
მარტივი ამოცანის ამოსახსნელად ირჩევს შესაბამის მოქმედებას და მისი შესრულების ხერხს;


განსაზღვრულ
 დროში  ზუსტად და თვალსაჩინოდ,
მარტივი ამოცანის ამოსახსნელად ირჩევს შესაბამის მოქმედებას და მისი შესრულების ხერხს;


ისტ-ის  ეფექტური  და უსაფრთხო  გამოყენება.  ვორდის  ფაილში მუშაობა.
განსაზღვრულ დროში  მასწავლებლის დახმარებით შეუძლია მოსწავლეს     გამოიყენოს ინფორმაცია. კლავიატურის,  კლავიშების განლაგებისა და მათ ფუნქციების გამოყენება;

განსაზღვრულ დროში მოსწავლეს    
შეუძლია ნაწილობრივ  გამოიყენოს ინფორმაცია.
ნაწილობრივ შეუძლია გამოიყენოს კლავიატურა;

განსაზღვრულ დროში  მოსწავლეს     შეუძლია
მეტ-ნაკლებად  გამოიყენოს ინფორმაცია.
მეტ-ნაკლებად იყენებს კლავიატურას, იაზრებს კლავიშების განლაგებას და მათ ფუნქციებს;

განსაზღვრულ დროში შეუძლია მოსწავლეს    
უსაფრთხოდ და სწორად გამოიყენოს ინფორმაცია.
ეფექტიანად იყენებს კლავიატურას, იაზრებს კლავიშების განლაგებას და მათ ფუნქციებს;





                                    ჯგუფური მუშაობის   შეფასების რუბრიკა                          

კრიტერიუმი  

  




ინფორმაციის გაგება და ანალიზი
ნაკლებად შეუძლია   ფაქტების გაგება.
ძირითადად იგებს და აანალიზებს.
მიღებულ ინფორმაციას იგებს კარგად, აანალიზებს და გამოთქვამს საკუთარ დამოკიდებულებას.

აქტიურობა (ჩართულობა) და  მუშაობა
პასიურია,  დამოუკიდებლად  ვერ  მუშაობს ჯგუფში.
 ძირითადად ჩართულია  
 ჯგუფური  მუშაობის
დროს.
 სრულიად ჩართულია და აქტიურობს  ჯგუფური მუშაობის დროს

დისციპლინა და ორგანიზებულობა   დროის  ლიმიტი
ნაკლებად არის ორგანიზებული და   და ვერ  იცავს  დროის  ლიმიტს.
 ძირითადად ორგანიზებულია და იცავს  დროის  ლიმიტს.
სრულიადაა ორგანიზებული, იცავს დისციპლინას  და  დროის  ლიმიტს.
















.......................................................................................

ანკეტა მოსწავლეებისათვის



ანკეტა მშობლებისათვის

Комментариев нет:

Отправить комментарий