სადამრიგებლო პროგრამა-ჩემი კლასი




   

ჩემი კლასი

დამრიგებელის მოვალეობები და პრინციპები, რომელსაც უნდა ეყრდნობოდეს მისი მუშაობა


მუხლი 6. დამრიგებელი
1. საჯარო სკოლაში ყველა კლასს უნდა ჰყავდეს დამრიგებელიდამრიგებელი უნდა იყოს იმავე სკოლისპედაგოგი.
11რეკომენდებულია მცირეკონტინგენტიან სკოლაში ერთ დამრიგებელს ჰყავდეს არანაკლებ 10 მოსწავლისა,გარდა იმ შემთხვევისათუ სკოლაში მოსწავლეთა ჯამური რაოდენობა 10 მოსწავლეზე ნაკლებიადაუშვებელიაერთი კლასის/კლასკომპლექტის მოსწავლეებს ჰყავდეთ სხვადასხვა დამრიგებელი.
2. დამრიგებლის მუშაობის მიზანიადაეხმაროს მოსწავლეებს ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნებისმიღწევაშიპიროვნულიზნეობრივიგონებრივი და ფიზიკური შესაძლებლობების განვითარებაში;დამრიგებელი ხელს უნდა უწყობდეს მოსწავლეებში ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრებასუნდაუვითარებდეს მათ დემოკრატიულ ღირებულებებზე დამყარებულ სამოქალაქო ცნობიერებას და ეხმარებოდესმათ ოჯახისსაზოგადოებისა და სახელმწიფოს წინაშე საკუთარი უფლება-მოვალეობების გააზრებაში.
3. დამრიგებლის მოვალეობებია:
გააცნოს მოსწავლესა და მის მშობელს/კანონიერ წარმომადგენელს (შემდგომში მშობელიმათი უფლებები დამოვალეობები (სკოლის შინაგანაწესიმოსწავლის ეთიკის კოდექსისასკოლო სასწავლო გეგმის შესაბამისისაკითხები და სხვ.);
რეგულარულად ჩაატაროს სადამრიგებლო საათისადამრიგებლო საათის მიზანია მოსწავლის კრიტიკული,ანალიტიკური და შემოქმედებითი აზროვნების განვითარებასადამრიგებლო საათის ფარგლებშიდამრიგებელმა ასაკის შესაბამისად უნდა იმუშაოს შემდეგ მიმართულებებზე:
.პიროვნული და მორალური განვითარება;
.გარემოსდაცვითი კულტურის განვითარება;
.მეწარმეობის უნარების განვითარება;
.ცხოვრების ჯანსაღი წესის პოპულარიზაცია;
.უსაფრთხოება და ძალადობისგან თავისუფალი სკოლის პოპულარიზაცია;
.მოქალაქეობრივ-პატრიოტული ცნობიერების ამაღლება;
.თვალსაწიერის გაფართოება.
1ამ პუნქტის  ქვეპუნქტით გათვალისწინებული მიმართულებების ფარგლებში დაწყებით კლასებში (I-IVკლასებიარანაკლებ კვირაში ერთხელ ჩაატაროს კითხვის საათირომელიც ორიენტირებული იქნებაწიგნიერების კომპეტენციის გაძლიერებაზე შემდეგი მეთოდებით:
1.კითხვის ტექნიკის გაძლიერებით;
1.წაკითხულის განხილვა-გააზრებით;
1.ანალიზის უნარის განვითარებით;
1.მსჯელობის უნარის განვითარებით;
1.პრეზენტაციის უნარის განვითარებით;
1.შემოქმედებითი უნარების განვითარებით და სხვ.

დაეხმაროს მოსწავლეს აკადემიური თუ სასკოლო გარემოში წამოჭრილი სხვადასხვა პრობლემის გადაჭრაში;
იყოს შუამავალი მოსწავლესმშობელსა და მასწავლებელს შორის პრობლემების წარმოქმნის შემთხვევაში;
რეგულარულად (მინიმუმ თვეში ერთხელ მაინცმიაწოდოს მშობელს ინფორმაცია მოსწავლის აკადემიურიმიღწევისდისციპლინისპიროვნული პრობელემებისა თუ წარმატებების შესახებდაუშვებელია ერთიმოსწავლის დისციპლინისა და აკადემიური მიღწევის შესახებ სხვისი თანდასწრებით საუბარი;
)  საჭიროების შემთხვევაშიშეხვდეს დაინტერესებულ მშობელს და მიაწოდოს მას მოსწავლესთან და სკოლაშიმიმდინარე პროცესებთან დაკავშირებული ინფორმაცია;
მოსწავლის სხვა სკოლაში გადასვლის შემთხვევაშიდამრიგებელმა უნდა მოამზადოს ინფორმაცია მისიაკადემიური მიღწევისა და გაკვეთილებზე  დასწრების შესახებ მოსწავლის პირად საქმეში შესატანად.
4. დამრიგებლის მუშაობა ეყრდნობა შემდეგ პრინციპებს:
სრულფასოვანი აღზრდა - სააღმზრდელო მუშაობა მიმართული უნდა იყოს პიროვნების ფიზიკური,კოგნიტური (შემეცნებითიდა ემოციურ-სოციალური განვითარებისაკენ;
მოსწავლის შესაძლებლობების გამოვლენა - დამრიგებლის ფუნქციაა მოსწავლის პოტენციური  ძალებისამოქმედება და მათი ნიჭისა და შესაძლებლობების გამოვლენისათვის სათანადო პირობების შექმნა;
მოსწავლეებში პასუხისმგებლობისა და ვალდებულების გრძნობის განვითარება - დამრიგებელმა  მოსწავლეთაჩართულობის ხელშესაწყობად საშუალება უნდა მისცეს მათ მონაწილეობა მიიღონ აქტივობების (ზეიმები,ლაშქრობებიექსკურსიები და სხვ.) დაგეგმვასა და ამ დროს წამოჭრილი პრობლემების მოგვარებაში.დამრიგებელმა მაქსიმალურად უნდა გაითვალისწინოს მოსწავლეთა ინტერესები;
თანამშრომლობის პრინციპი  დამრიგებლის ურთიერთობა მოსწავლეებთან უნდა ემყარებოდესთანამშრომლობასურთიერთპატივისცემასა და ურთიერთნდობას.
საჯარო სკოლის დამრიგებელმა მუშაობის პროცესში უნდა გამოიყენოს საქართველოს განათლებისა დამეცნიერების სამინისტროს (შემდგომში  - სამინისტროდა საჯარო სამართლის იურიდიული პირების მიერშემუშავებული და/ან რეკომენდებული შესაბამისი მეთოდური სახელმძღვანელოები და გზამკვლევები.





                                                                                                                                                                                                                                    










        სსიპ-ქალაქ  თბილისის            85-ე
        საჯარო სკოლის III- კლასის
                    დამრიგებლის:
                   ნინო  ილურიძ-ის
            სადარიგებლო  პროგრამა
                  2018-2019 ს/წელი




მუშაობის მიზანი: 
     
        ჯანსაღი, ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებების მქონე პიროვნების აღზრდა, სასწავლო პროცესის მართვა, მოსწავლეთა აკადემიური პროცესის მონიტორინგი, მშობლებისათვის მოსწავლეთა შედეგების გაცნობა.


მუშაობის პრინციპი:
1. მოსწავლეებში ნიჭისა და ძლიერი მხარეების აღმოჩენა.
2. პასუხისმგებლობისა და ვალდებულებების განვითარება.
3. ჩართულობა საკლასო ცხოვრებაში (ზეიმები, პროექტები,ექსკურსიები).
4. მოსწავლეებთან თანამშრომლობითი ურთიერთობა.
5. მშობლების ჩართულობა სკოლის ცხოვრებაში.




               ს ა დ ა მ რ ი გ ე ბ ლ ო   პ რ ო გ რ ა მ ა

                                    III   კლასი

                             ხელმძღვანელი: ნინო ილურიძე

                                                       2023-2024 სასწავლო წელი

 

 

მუშაობის მიზანი: 

     

        ჯანსაღი, ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებების მქონე პიროვნების აღზრდა, სასწავლო პროცესის მართვა, მოსწავლეთა აკადემიური პროცესის მონიტორინგი, მშობლებისათვის მოსწავლეთა შედეგების გაცნობა.

 

 

მუშაობის პრინციპი:

1. მოსწავლეებში ნიჭისა და ძლიერი მხარეების აღმოჩენა.

2. პასუხისმგებლობისა და ვალდებულებების განვითარება.

3. ჩართულობა საკლასო ცხოვრებაში (ზეიმები, პროექტები,ექსკურსიები).

4. მოსწავლეებთან თანამშრომლობითი ურთიერთობა.

5. მშობლების ჩართულობა სკოლის ცხოვრებაში.

 

 

 

 

 

 

 

N

კლასის  საათის თემები  და    შესასრულებელი   საკითხები

მიზანი

შესრულების დრო

შედეგი (შესაბამისობა ზოგადი განათლების ეროვნულ მიზნებთან)

1

 

·         მოსწავლეთა დოკუმენტაციის მოწესრიგება და საკლასო ჟურნალის წარმოება.

 

·         მოსწავლეებისთვის სახელმძღვანელოებით

              უზრუნველყოფა

 

სასწავლო პროცესისთვის მზადება

 

ვიზრუნებ მოსწავლეთა პირადი საქმეების სწორ წარმოებაზე. წარვმართავ ჩემს საქმიანობას ყოველდღიური თვალყურის დევნებით მოსწავლეთა დასწრებაზე,უმიზეზოდ დაგვიანებაზე მივიღებ ზომებს.ამით ხელს შევუწყობ გაცდენების მინიმუმამდე დაყვანას.

 

 

 

სექტემბერი

 

2

მოსწავლეთა მორიგეობის დაწესება,დღის რეჟიმის გაცნობა.

მოსწავლეებთან ერთად შევადგენ მორიგეობის სიას, გამოიკვრება გაკვეთილების ცხრილი. მოსწავლეები უზრუნველყოფენ ოთახის სანიტარულ - ჰიგიენური პირობების დაცვას, გაუფრთხილდებიან სასწავლო წიგნებს. ამით მოსწავლეები გაითავისებენ,რომ სკოლა მათი საკუთრებაა.

სისტემატიურად

 

3

ქცევის კოდექსის გაცნობა

გავაცნობ მოსწავლეებსა და მშობლებს ქცევის კოდექსის შინაარსს.მოსწავლეებს მივცემ განმარტებას იმ მიზნით, რომ მათ ამ დოკუმენტში ჩადებული შინაარსი გაატარონ ცხოვრებაში.ქცევის კოდექსის მიზანია დანერგოს ქცევის ერთიანი წესები.ხელს უწყობს მოსწავლის მიერ საკუთარი ქცევის მათვას. მოსწავლეთა დისციპლინის და უსაფრთხო სასწავლო გარემოს დამკვიდრებას.

სექტემბერი

 

4

მშობელთა საერთო კრება.(განსახორციელებელი საკითხები).

·         სკოლის შინაგანაწესის გაცნობა

·         მშობლებისთვის სასკოლო სასწავლო გეგმის გაცნობა.

·         მშობელთა ჩართვა მოსწავლეთა სასკოლო ცხოვრებაში.

 

მშობლებთან ინდივიდუალური შეხვედრები ხელს უწყობს თითოეული მშობლის სასწავლო პროცესში ჩართვას.მშობლებთან ურთიერთობისას გამოვიყენებ კომუნიკაციის სხვადასხვა ხერხს წერილობითს,ვერბალურს. მშობელი სისტემატიურად ინფორმირებული იქნება ბავშვის მიღწევებისა და ქცევის შესახებ ინფორმაციით.დაისახება პრობლემის გადაჭრის გზები.ჩატარდება მშობელთა კრებები. მოხდება მშობელთა ჩართულობა სხვადასხვა საკლასო ღონისძიებაში.

~

 

 

სისტემატიურად

 

5

აკადემიურად ჩამორჩენლ მოსწავლეებთან დამატებითი მუშაობა

ჩავატარებ დამატებით მეცადინეობას (საჭიროების შემთხვევაში) ჩამორჩენილ მოსწავლეებთან. დავადგენ მათ სუსტ და ძლიერ მხარეებს. გავაკეთებ ჩანაწერებს.სადამრიგებლო საათს ჩავატარებ როგორც კლასში, ასევე სკოლის გარეთ.

სისტემატიურად

 

6

 

 

სადამრიგებლო კლასის საათების ჩატარება

მოსწავლეებში ჯანსაღი, ღირებულებების ჩამოყალიბება.

 

შეხვედრებზე მოხდება მოსწავლეთათვის მნიშვნელოვანი და საინტერესო საკითხების განხილვა. ურთიერთობებისას წამოჭრილი სირთულეების გაცნობა.თითოეული სადამრიგებლო საათის ბოლოს მოხდება  მოსწავლეებისაგან უკუკავშირის მიღება.რა გაიგეს და რა ისწავლეს მოსწავლეებმა ამ შეხვედრაზე ახალი.რა იყო მათთვის საინტერესო,რა მოეწონათ.სადამრიგებლო საათი ხელს უწყობს მოსწავლეების პიროვნულ და სოციალურ განვითარებას.აყალიბებს ნდობისა და პატივისცემის ატმოსფეროს.მაქვს შემუშავებული სადამრიგებლო თემები,რომელიც ტარდება ორკვირაში   ერთხელ.

 

სასწავლო წლის განმავლობაში

 

7

ოცნებები-  რატომ  ოცნებობენ  ადამიანები?  რაზე  ოცნებობენ  მესამეკლასელები?  მშობლები?  მასწავლებლები?

,,გამართლებული უარი“-ა.ართილაყვა

განუვითარდეს ფანტაზიის უნარი,

მოვალეობის გრძნობა.იცოდეს თავისი უფლებები.სხვისი უფლებების დაცვა.

ოქტომბერი

 

კომუნიკაცია ინდივიდებთან და ჯგუფებთან:

სასკოლო განათლებამ უნდა უზრუნველყოს, რომ საზოგადოების მომავალ წევრებს განუვითაროს ზოგადი საკომუნიკაციო უნარ-ჩვევები (წერა, კითხვა, მეტყველება, მოსმენა),

 

 

8

უფლებები,მოვალეობები და პასუხისმგებლობები

გაანალიზებენ  უფლებებისა  და  მოვალეობების  არსს,დაახასიათებენ მოქალაქეობრივ პასუხისმგებლობას, გაერკვევიან რა  განსხვავებაა  უფლებებს, მოვალეობებს და პასუხისმგებლობებს  შორის

ნოემბერი

სკოლამ უნდა გამოუმუშაოს მოზარდს ადამიანის უფლებების დაცვისა და პიროვნების პატივისცემის უნარი, რომელსაც იგი გამოიყენებს საკუთარი და სხვისი თვითმყოფადობის შესანარჩუნებლად. მოზარდს უნდა შეეძლოს ადამიანის არსებითი უფლებების შესახებ მიღებული თეორიული ცოდნის განხორციელება და ამ პრინციპებით ცხოვრება.

 

9

რა  ცუდი  შედეგი  მოსდევს  ტყუილს? შედეგების  გააზრების  მნიშვნელობა. შემთხვევები, როდესაც  ადამიანებს  გვიჭირს  სიმართლის  თქმა. ,,დიდი ტყუილი“-ნ. ბეზარაშვილი“

გააზრება,გაანალიზება,დაშვებულიშეცდომების  გამოსწორება.

 

პიროვნული და მორალური განვითარება

 

 

ნოემბერი

 

სასკოლო განათლებამ უნდა განუვითაროს მოზარდს პირად, ოჯახურ და საზოგადოებრივ ცხოვრებაში დამოუკიდებელ გადაწყვეტილებათა მიღების უნარ-ჩვევები;

 

10

ვინ  გვეხმარება  ოცნების  შესრულებაში/  ჩვენ  რა უნდა  გავაკეთოთ  იმისათვის,  რომ  ავისრულოთ  ოცნებები.

,,ხელმწიფის შვილისა და ხელმწიფის ამბავი“-ქართული ხალხური ზღაპარი.

 

ჩამოყალიბდეს სოციალურად ღირებული ქცევები.

დეკემბერი

 

სასკოლო განათლებამ უნდა განუვითაროს მოზარდს პირად, ოჯახურ და საზოგადოებრივ ცხოვრებაში დამოუკიდებელ გადაწყვეტილებათა მიღების უნარ-ჩვევები;

 

 

 

11

მშობელთა კრება

პირველი სემესტრის შედეგების გაცნობა და მეორე სემსტრის სასწავლო პროცესისთვის მზადება

დეკემბერი

 

12

.მესამეკლასელების  უფლებები.

,,მოსწავლე და მასწავლებელი“-

ა. წერეთელი

 

განასხვავოს და აირჩიოს სასურველი, საუკეთესო ჩვევები.

იანვარი

მოზარდს უნდა შეეძლოს ადამიანის არსებითი უფლებების შესახებ მიღებული თეორიული ცოდნის განხორციელება და ამ პრინციპებით ცხოვრება.

13

 

 

 

.რა გვეხმარება  და  რა გვიშლის ხელს  ვალდებულებების  შესრულებაში? მესამეკლასელის სირთულეები სკოლაში. ზოგისთვის ძნელია გაკვეთილზე წყნარად ჯდომა , ზოგისთვის-კარნახი.

,,მოკლე გზა“- ვლ. ასლამაზიშვილი

შეძლოს ემოციების  განსაზღვრა და სიძნელეების გადალახვა, მართვა.

 

თებერვალი

 

იყოს შემოქმედი, თავად შექმნას ღირებულებები და არ იცხოვროს მხოლოდ არსებულის ხარჯზე:

 

 

14

 

.უფლებები , მოვალეობები  და  პასუხისმგებლობები. სირთულეების  გამოვლენა, კონფლიქტები, უთანხმოებები და მათი გამომწვევი მიზეზები მოთხრობა: ,,პატარა კურდღელი“.

უფლებების განსაზღვრა, უთანხმოების  მიზეზების პოვნა.

 

თებერვალი

იყოს კანონმორჩილი, ტოლერანტი მოქალაქე:

დღევანდელ დინამიკურ, ეთნიკურად და კულტურულად მრავალფეროვან სამყაროში საზოგადოების ფუნქციონირებისათვის განსაკუთრებულ მნიშვნელობას იძენს ურთიერთპატივისცემის, ურთიერთგაგებისა და ურთიერთშემეცნების ჩვევები.

15

დედის დღის  მილოცვა. მისალოცი ბარათების  დამზადება.

,,ყვავილების ნადიმი“-ლ. ბოცვაძე.

 

ესთეტიკური  აღზრდა.

მარტი

სასკოლო განათლებამ უნდა უზრუნველყოს მოზარდის იმ უნარ-ჩვევების განვითარება, რომლებიც მისცემს მას საშუალებას, უკვე არსებული გამოცდილება და მიღწევები გამოიყენოს ახალი მატერიალური, ინტელექტუალური თუ სულიერი ღირებულებების შესაქმნელად;

 

 

16

სპექტაკლის  -,,სათაგურის“ შთაბეჭდილებები

შეძლოს ემოციების  გადმოცემა

მარტი

კომუნიკაცია ინდივიდებთან და ჯგუფებთან:

სასკოლო განათლებამ უნდა უზრუნველყოს, რომ საზოგადოების მომავალ წევრებს განუვითაროს ზოგადი საკომუნიკაციო უნარ-ჩვევები (წერა, კითხვა, მეტყველება, მოსმენა),

 

17

14 აპრილი  ქართული  ენის  დაცვის დღე

პატრიოტიზმის განვითარება  ,წარსულის  გახსენება

აპრილი

 

ქვეყნის ინტერესების, ტრადიციებისა და ღირებულებების მიმართ საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება:

 

 

18

დღის რეჟიმი, დასვენებისა და სასწავლო პროცესის დროს.  განსხვავებული და მსგავსი საქმიანობები.

გულთმისნების ქვეყანა“-გ. ნატროშვილი.

 

სოციალურად ღირებული  ქცევე-

ვების  ჩამოყალიბე-

ბა. დროის  გადანაწილება.

აპრილი

კომუნიკაცია ინდივიდებთან და ჯგუფებთან:

სასკოლო განათლებამ უნდა უზრუნველყოს, რომ საზოგადოების მომავალ წევრებს განუვითაროს ზოგადი საკომუნიკაციო უნარ-ჩვევები (წერა, კითხვა, მეტყველება, მოსმენა), საორგანიზაციო და ჯგუფური მუშაობის ჩვევები.

19

26 მაისი საქართველოს დამოუკიდებლობის დღე

პატრიოტიზმის განვითარება  ,წარსულის  გახსენება

მაისი

 

ქვეყნის ინტერესების, ტრადიციებისა და ღირებულებების მიმართ საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება:

 

 

 

20

კლასის კრება

წლის მოსალოდნელი შედეგების შესახებ და 2023-2024 სასწავლი წლის შეჯამება

ივნისი

 

21

სახელმძღვანელოების ჩაბარება.

 

ივნისი

 

 

ღონისძიებები

 

N

სასწავლო-სააღმღზრდელო

აქტივობები

 

მიზანი

შესრულების დრო

შედეგი (შესაბამისობა ზოგადი განათლების ეროვნულ მიზნებთან)

 

 

1

 

 

ექსკურსია-

1)      ბოტანიკურ ბაღში

2)      მეტეხის  ციხეზე

 

 

 

მოსწავლემ უნდა შეძლოს პრაქტიკულ აქტივობებში მონაწილეობა და ელემენტარული კვლევითი უნარ-ჩვევების  დემონსტრირება.

ყვავილოვანი მცენარეების ზოგადი დახასიათება,

მცენარის აგებულების შესწალა დათესვა..

შესწავლილი ცოდნის განმტკიცება,რეალურ ვითარებაში.

 

მოსწავლეებმა შეძლონ

ისტორიული  ძეგლის რეალურ ვითარებაში გააზრება, აღქმა.

 

შეძლოს წაკითხული ტექსტის მიმართ პირადი დამოკიდებულების გამოხატვა და ახსნა;

ცოდნის გაღრმავება.

 

 

 

 

12.10.2023 წელი

 

   ბუნებრივი გარემო პირობების შენარჩუნება და დაცვა:

მოზარდმა უნდა იცოდეს, რა ბუნებრივ გარემოში ცხოვრობს, რა ზიანი შეიძლება მიაყენოს გარემოს ადამიანის ამა თუ იმ მოქმედებამ, როგორ შეინარჩუნოს და დაიცვას ბუნებრივი გარემო;

 

 

 

    ქვეყნის ინტერესების, ტრადიციებისა და ღირებულებების მიმართ საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება:

 

 

 

 

2

მხიარული მეცნიერების მოწვევა

საახალწლოდ

ხელს უწყობენ თეორიული ცოდნის პრაქტიკასთან შერწყმას.

ცოდნის გაღრმავება.

 

25.12.2023 წელი

ტექნოლოგიური თუ სხვა ინტელექტუალური მიღწევების ეფექტიანად გამოყენება; ინფორმაციის მოპოვება, დამუშავება და ანალიზი:

 

 

3

 

ნოდარ დუმბაძის

მოზარდმაყურებელთა თეატრში  სპექტაკლზე.

ვაჟა-ფშაველას ნაწარმოების მიხედვით:

  ,, სათაგური

 

 

 

შესწავლილი (სათაგური)

ცოდნის განმტკიცება , რეალურ ვითარებაში.

ტექსტის გაგება-გააზრების უნარის ჩამოყალიბება.

წაკითხული ტექსტის მიმართ პირადი დამოკიდებულების გამოხატვა და ახსნა; ტექსტის თემის და/ან მასში განხილული კონკრეტული საკითხების შეფასება.

 

  16.03.2024 წელი

 

კომუნიკაცია ინდივიდებთან და ჯგუფებთან:

სასკოლო განათლებამ უნდა უზრუნველყოს, რომ საზოგადოების მომავალ წევრებს განუვითაროს ზოგადი საკომუნიკაციო უნარ-ჩვევები (წერა, კითხვა, მეტყველება, მოსმენა),

 

 

4

26 მაისთან  დაკავშირებით.

ღონისძიების ჩატარება--

,,ჩვენი სამშობლო საქართველოა“

 

მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება და გაფართოება,  საქართველოს შესწავლაზე, სამშობლოს სიყვარულისა და პატრიოტიზმის განვითარება, წარსულის გახსენება,ასევე

ხელს უწყობენ თეორიული ცოდნის პრაქტიკასთან შერწყმას.

ცოდნის გაღრმავება.

 

 

მაისი

 

ქვეყნის ინტერესების, ტრადიციებისა და ღირებულებების მიმართ საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება:

 

 

 

 

5

 

სასწავლო ექსკურსია მარშრუტით ,,თბილისი-ბოლნისი

(სოფელი-ტანძია)“.

ცოდნის გაღრმავება

ხელოვნების, ისტორიული კულტურული ძეგლების მნიშვნელობის გააზრება.

ცოდნის გადატანა რეალურ ვითარებაში .

 

თეორიული ცოდნის პრაქტიკასთან შერწყმა.

 

 8-ივნისი

  

ქვეყნის ინტერესების, ტრადიციებისა და ღირებულებების მიმართ საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება:

 

 

 

 

 

 

 

 

 




















                                         
                                   
     სადამრიგებლო  პროგრამა
                                       კლასი - II
 მასწავლებელი  -  ნინო ილურიძე                     2017-2018 სასწავლო წელი                                         
   სადამრიგებლო საათი არის დამრიგებლის უშუალო ურთიერთობის  დრო თავის აღსაზრდელებთან.დამრიგებლის მიზანია  მოსწავლეთა  პიროვნული აღზრდაღირებულებათა სისტემის , მოქალაქეობრივი  ცნობიერების  ჩამოყალიბება . სადამრიგებლო საათი აღრმავებს ცოდნას ეთიკისფსიქოლოგიის , სამოქალაქო განათლების სფეროსა და სხვა საკითხებში ;
   
დამრიგებელმა სადამრიგებლო საათზე , შესაძლოა , სხვადასხვა მეთოდი გამოიყენოს : "მინილექციავერბალური ახსნის მეთოდი , დისკუსია , შემთხვევის განხილვა , ექსკურსია , გონებრივი იერიშიპრეზენტაცია , როლური თამაში . 


                              სსიპ-ქალაქ  თბილისის 85-ე
                           საჯარო სკოლის II- კლასის
                           დამრიგებლის:    ნინო  ილურიძ-ის
                           სადამრიგებლო  პროგრამა
                           2017-2018 ს/წელი




N=
სასწავლო-სააღმზრდელო
აქტივობა
     I - ტრიმესტრის        
თარიღი
შენიშვნა
1
კლასის მოსწავლეთა   რაოდენობის   დაზუსტება       27
15/ 09/2017წ.

2
მოსწავლეთა  პირადი  საქმიანობის და კლასის  სხვა  დოკუმენტაციის  მოწესრიგება
1/x-მდე

3
მოსწავლეებში   ჯანსაღი  ცხოვრების  წესის   დამკვიდრება
ს/წლის  მანძილზე

4
მოსწავლეთა  ჩართულობა  საკლასო  და  სასკოლო  ღონისძიებებში
ს/წლის      მანძილზე

5
სკოლის  შინაგანაწესისა  და  მოსწავლეთა  ქცევის  კოდექსის  გაცნობა
20/IX

6
კლასის  მოსწავლეებთან  ერთად  ქცევის  წესების  შემუშავება . მაღალი  აკადემიური  მოსწრებისა  და  დისციპლინის  განმტკიცებისათვის
20/x-მდე

7
მოსწავლეთა  შორის  ურთიერთპატივისცემის,  თანამშრომლობის,  მეგობრული  დამოკიდებულების  ჩამოყალიბება
ს/წლის   მანძილზე

8
ა) მოსწავლეთა სახელმძღვანელოების  და  სხვა  სასწავლო  ნივთების  შეძენაში  დახმარება  და   კონტროლი.
ბ)თითოეული მოსწავლის  ჯანმრთელობის  ცნობების  მოწესრიგება.
გ) სკოლის  ბიბლიოთეკაში  მოსწავლეთა  გაწევრიანება.

1/X-მდე

9
კლასის  საათი
1.რას  ნიშნავს  იყო  მეორე   კლასელი?  ზაფხულის  შთაბეჭდილებები,  შეძენილი  უნარ-ჩვევები,  მეორე  კლასელის  ინტერესები,  ჰობი,  რომელი  გაკვეთილი  მოენატრათ  ყველაზე  ძალიან?  რა  მოლოდინები  აქვთ  ახალ  სასწავლო  წელს?
2.ოცნებები-  რატომ  ოცნებობენ  ადამიანები?  რაზე  ოცნებობენ  მესამე კლასელები?  მშობლები?  მასწავლებლები? ვინგვეხმარება  ოცნების  შესრულებაში/  ჩვენ  რაუნდა  გავაკეთოთ  იმისათვის,  რომ  ავისრულოთ  ოცნებები?
3.ფანტაზია  -----რაში  ეხმარება  ადამიანს   ფანტაზია?  მესამეკლასელებს?  მხატვრებს? მწერლებს?  ფანტაზია  და  ტყუილუი; განსხვავება  მათ  შორის;  რა  ცუდი  სედეგი  მოსდევს  ტყუილს? შედეგების  გააზრების  მნიშვნელობა. შემთხვევები, როდესაც  ადამიანებს  გვიჭირს  სიმართლის  თქმა.
4. მესამეკლასელის პასუხისმგებლობა: ვალდებულებები  სწავლაში, სახლში, მეგობრებთან  ურთიერთობაში.
5.როგორი  ვარ  მე?
6.მესამეკლასელების  უფლებები.
7.რა გვეხმარება  და  რა გვიშლის ხელს  ვალდებულებების  შესრულებაში? რას ნიშნავს  სიზარმაცე? როდის ჩნდება სიზარმაცე?  სიზარმაცის დაძლევა.
8.ურთიერთობები  უფროსებთან, მშობლებთან, პატარა  და-ძმებთან. მათშორის განსხვავება;  ფორმალური    და  არაფორმალური  ურთიერთობები.
9.უფლებები , მოვალეობები  და  პასუხისმგებლობები.
10.სირთულეები  ურთიერთობისას  და  როგორ  დავძლიოთ?
11.ჯადოსნური  სიტყვები: გმადლობთ,  ბოდიში.  მათი  სხვადასხვა  სიტუაციაში   გამოყენების  აუცილებლობა (სკოლაში, სტუმრად ყოფნისას, ტელეფონზე საუბრისას.).
12.პატიების  უნარის მნიშვნელობა  ურთიერთობებში.
13.შექება და კომპლიმენტები . როგორ ვიყენებთ  მათ.
14.“მეგობრობის კოდექსი“,  მეგობრობის უნარი, „მეგობრობის  უნარის  განვითარება“.
15.სირთულეების  დაძლევა  მეგობრობის სფეროში  ერთმანეთს  უნდა  დავეხმაროთ,  არ  სეიძლება  ვინმეს  დავცინოთ, გავრიყოთ.
16.კამათი და ჩხუბი; როდის ვკამათობთ? განსხვავება კამათსა  და ჩხუბს  შორის;  კამათის კულტურა;  საკუთარი  უფლებების  დაცვა; „არას“ თქმის უნარის  განვითარების.
17.თანამშრომლობის მნიშვნელობა; მეგობრობის გაგება, მოსმენა; მოლაპარაკება.

X




XI






xII




I-2015 წ.




II




III


2შეხვე-დრა

2შეხვედ.
10
საუბრები:
ა)  მცხეთა  უძველესი  კულტურის  ქალაქი
ბ)გიორგობის  დღესასწაული
გ)“25 დეკემბერსა  ქრისტე  იშვა  ბეთლემსაო“
დ)საქართველოს  მეფეები.
ე) ჯანსაღი ცხოვრების წესი-სხეულის სისუფთავეზე ზრუნვა, ეპიდემიის,  ჭრილობებისა  და  ტრამვებისგან  თავის დაცვა.
ვ)წაკითხული  წიგნები კონცერტები, ღონისძიებები, გამოფენები, სპორტული ღონისძიებები, რომლებსაც დაესწრნენ.

x
xI


XII

11
მშობელთა  კრებები:
1)              ა.   მშობელთა  კომიტეტის  არჩევნები
ბ.  სკოლის  შინაგანაწესის  დასახვა
    დოკუმენტის  გაცნობა.
2)              ყმაწვილური ასაკის  თავისებურებანი  და  მისი  გათვალისწინება  ოჯახში
3)              მოსწავლეთა მიმდინარე  აკადემიური  მოსწრებისა  და  დისციპლინის  მდგომარეობის  ინდივიდუალურად  გაცნობა.
4)              სასკოლო  ცხოვრებაში მშობელთა  ჩართულობის შესახებ.
5)              ტრიმესტრის  შედეგები

20/Ix/2017

28-xI-2017წელ


29-xII-2017წ.


XII


12
ექსკურსია-ღონისძიებები:                                                   1)პლანეტარიუმში (თბილისი)
2)თოჯინების თეატრი-- სპეკტაკლი :
„კონკია“

3) სასკოლო ღონისძიებაში მონაჭილეობა-,,შემოდგომის გაცილება“.
3) საახალწლო ზეიმი-- „საახალწლო    ტყის  ზღაპარი“.

27/xI/2017
7/xI/2017წ
  17/xI/2017წ

20/XII/2017წ     

13
მშობელთა  თანამშრომლობის  საშუალებით
მოსწავლეების  აკადემიური  დონის ამაღლება
და  დისციპლინის  გამტკიცება


14
მშობლებისათვის  შვილის  ყოფაქცევის  და  აკადემიური  მოსწრების  გაცნობა
თვეში  ერთხელ

15
საკუთარი ნამუშევრების  გამოფენა. „გაზაფხულის   მობრძანება“.
III/03/2018

16
მშობლების  ინფორმაცია მოსწავლის მიერ გაკვეთილების გაცდენის შემთხვევაში  მოსალოდნელი  სავარაუდო  შედეგების  შესახებ


სისტემატიურად

17
მოსწავლეებთან და მათ მშობლებთან
ინდივიდუალური  საუბრები
სისტემატიურად

18
ექსკურსია:თბილისი-მცხეთა-თბილისი


19
მოსწავლეთა გაცდენების  მიზეზების  დადგენა
სისტემატიურად

20
მშობელთა კრებები:
1)              მშობლისა  და მასწავლებლის  თანამშრომლობის  როლი მოსწავლის აკადემიური მოსწრების და დისციპლინის  განმტკიცების  საქმეში
2)              მიმდიარე  აკადემიური მოსწრების და  დისციპლინის მდგომარეობის შესახებ
3)              სასკოლო დასაკლასო  ღონისძიებებში  მშობლისა და   კლასის დამრიგებლის-ის ერთობლივი მუშაობის შესახებ
4)              მიმდინარე  აკადემიური მოსწრების და დისციპლინის შესახებ
5)              კანონი, ოჯახი, ბავშვი.
6)              წიგნი ოჯახში,მოზარდში  კითხვისადმი ინტერესის ფორმირება
7)              უმცროსი  სასკოლო ასაკის  და მისი თავისებურება.
8)              მიმდინარე  აკადემიური მოსწრებისა  და დისციპლინის  შესახებ
9)              II-სემესტრის შედეგები

II---2018წ.


III

Iv
Iv

v
v
v
vI

21
ღირშესანიშნავი თარიღებთან დაკავშირებით  კლასის  საათი:
1)“8 თებერვალი დავითობა“
2)დედისა  და  ქალთა  დღისადმი მიძღვნილი:--“ჩვენი  დედიკოები“
3)“დედა ენა ქართული“
4)საუბარი  ცნობილ  მწერლებზე
5)რაში ვლინდება კლასის ღირსება
6)კარგი  დასაწყისი კარგი კარგი  საქმეა
10)მე  და ჩემი     კლასელები


II

III
Iv
IV
v

22
კოლექტიური  დასწრება  სპექტაკლზე
კლასის  სურვილისამებრ

23
ექსკურსია:
ა)ეთნოგრაფიულ  მუზეუმში
ბ)თბილისი-მცხეთა- საგურამო-თბილისი


7-VI-2018წ.











კლასის   დამრიგებელი.      ნინო ილურიძე-----------------------
               
















სსიპ  ქალაქ  თბილისის 85-ე საჯარო  სკოლის

IV კლასის დამრიგებლის  ნინო ილურიძის

სადამრიგებლო საათის თემატიკა
სემესტრი
2015-2016 სასწავლო წლისათვის





მიმართულება
თემა
მიზანი
აქტივობები
რესურსი
თარიღი
პიროვნული და
მორალური განვითარება



ბავშვთა ვალდებულებები
მოსწავლეთა უფლებებისა და ვალდებულებების ჰარმონიული დაბალანსება
1.სკოლის შინაგანაწესის  გაცნობ
2. კლასში ქცევის წესების შემუშავება
3. შეჯამება
სკოლის შინაგანაწესი,
თაბახის ფურცელი, კალმები
17.09.15წ
ბავშვთა ვალდებულებები
მოსწავლეთა უფლებებისა და ვალდებულებების ჰარმონიული დაბალანსება.მე-კონცეფციის ფორმირება.
თვითპრეზენტაცია
1.თამაში: „ ჩემი გერბი“
2. მე მინდა ვიყო...
3. შეჯამება
თაბახის ფურცლები, ფანქრები,
სკოჩი, დაფა
24.09.15წ
კონფლიქტი
ადამიანთა შორის განსხვავებების ან მსგავსების დაფიქსირება,მისი მნიშვნელობის გააზრება. მოლაპარაკება,

1.კონფლიქტი;
კონფლიქტის სახეები;
2.ჯგუფებად დაყოფა.
 სიტუაციური ამოცანების განხილვა ჯგუფებში
4. შეჯამება
ამობეჭდილი ტექსტები,
ფანქრები,
1.10.15წ
კონფლიქტი
ადამიანთა შორის განსხვავებების ან მსგავსების დაფიქსირება,მისი მნიშვნელობის გააზრება. მოლაპარაკება,
მედიატორი
1.კონფლიქტის მოგვარების გზები და ხერხები: მოლაპარაკება, დაზავება;
სლაიდშოუს ჩვენება
2. მედიატორი და მისი როლი კონფლიქტის მოგვარებაში;თამაში: „ტკბილი პრობლემა“
3. შეჯამება
ბუკი,
PowerPoint -ში გაკეთებული პრეზენტაცია;
თაბახის ფურცლები,
კალმები
8.10.15წ
ჩვენი სამყარო
მე-კონცეფციის ფორმირება,საკუთარი ღირსებების წარმოჩენა,
თვითპრეზენტაცია
1.თამაში:“ ჩემი ისტორია“
2. ისტორიების პრეზენტაცია
3. შეჯამება
პატარა ბარათები,
კალმები,
15.10.15წ
ჩვენი სამყარო
მე-კონცეფციის ფორმირება, მსგავსი თვისებების აღმოჩენა, კლასის შეკვრა,
ურთიერთპატივისცემა
1. კლასის ჯგუფებად დაყოფა;
2. .თამაში: „ჩვენ ვგავართ ერთმანეთს“;
3. პრეზენტაცია
4. შეჯამება
მარკერები,
თაბახის ფურცლები
22.10.15წ
ჩვენი სამყარო
ადამიანთა შორის განსხვავებების ან მსგავსების დაფიქსირება,მისი მნიშვნელობის
გააზრება.
1.ადამიანთა უნიკალურობა: ინტერესები, საყვარელი საქმიანობა;
2. ჯგუფებად დაყოფა და კითხვარების შევსება;
3. პრეზენტაცია
4. შეჯამება
თაბახის
 ფურცლები კითხვარებით, მარკერი, კალმები
29.10.15წ
გარემოს დაცვითი კულტურა და
ცხოვრების ჯანსაღი წესი
ჯანსაღი ცხოვრების სტილი
მოსწავლეებში პირადი ჰიგიენის დაცვის ,სწორი კვების რეჟიმის შედგენის, დასვენების დროსა და სამეცადინო დროის სწორად განაწილების უნარების ჩამოყალიბება


5.11.15წ
ჯანსაღი ცხოვრების სტილი



12.11.15წ
მავნე ჩვევები: ფრჩხილების კვნეტა,უსუფთაო ხელები,სხისი პირადი ნივთების გამოყენება
ადამიანის ჯანმრთელობისთვის ზიანის მომტანი ჩვევების განსაზღვრა,თავიდან აცილების გზების ძიება;
მოსწავლეებში პირადი ჰიგიენის დაცვის
1. ჩვენი დაკვირვებული თვალი ხედავს - ჩვენი მავნე ჩვევები
2. როგორ ჩნდებიან ჭიები ჩვენს ორგანიზმში - ექიმის რჩევები
ბუკი,
PowerPoint -ში გაკეთებული პრეზენტაცია;
ადამიანური რესურსი - უბნის ექიმი - მაია შამუგია
19.11.15წ
მავნე ჩვევები:
თამბაქოს ზეგავლენა ადამიანის ჯანმრთელობაზე.
ადამიანის ჯანმრთელობისთვის ზიანის მომტანი ჩვევების განსაზღვრა,თავიდან აცილების გზების ძიება
1. რა არის თამბაქო - ჯგუფებში მუშაობა
2. .თამბაქოს ზეგავლენა ადამიანის ჯანმრთელობაზე - ბიოლოგიის მასწავლებლის ინფორმაცია
თაბახის ფურცლები, სიგარეტის ღერები, ბუკი,
PowerPoint -ში გაკეთებული პრეზენტაცია;
ადამიანური რესურსი - ბიოლოგიის მასწავლებელი - ლალი ბუკია
26.11.15წ
უსაფრთხოება და
მოქალაქეობრივ-პატრიოტული ცნობიერება
ქუჩაში
მოძრაობის
წესები
მოსწავლეემ შეძლოს ამოიცნოს ქუჩაში მოძრაობის აღმნიშვნელი ნიშნულები, შეძლოს ქუჩაში სწორად ორიენტირება
1.ქუჩაში მოძრაობის წესები და მარეგულირებელი.
2. ჯგუფების მიერ მუყაოს ქაღალდზე თაბახის ფურცლების დაწებება და საგზაო ნიშნების შექმნა;

3.წესების დაცვა მოძრაობისას თამაში: „იმოძრავე სწორად“
ბუკი,
PowerPoint -ში გაკეთებული პრეზენტაცია რამდენიმე საგზაო ნიშანის შესახებ; მუყაოს ქაღალდი, მაკრატელი, წებო, თაბახის ფურცლები, ფანქრები, პოლიციელის ქუდი,სასტვენი


ქუჩაში
მოძრაობის
წესები
მოსწავლეემ შეძლოს ამოიცნოს ქუჩაში მოძრაობის აღმნიშვნელი ნიშნულები, შეძლოს ქუჩაში სწორად ორიენტირება,მიღებულიცოდნის პრაქიკაში გამოყენება
1.საგზაო ნიშნების გახსნება
2. დაეხმარე სხვებს სწორად იმოძრაონ : სიტუაციური ამოცანების ამოხსნა და მსჯელობა ჯგუფებში
3. შეჯამება
წინა გაკვეთილზე მოსწავლეების მიერ შექმნილი საგზაო ნიშნები;
თაბახის ფურცლები, კალმები
3.12.15წ
არასტანდარტული სიტუაციები
არასტანდარტულ სიტუაციიდან თავის დაღწევის უნარების გამომუშავება; ვირტუალურ მეგობრებთან უსაფრთხოების ზომების მიღება
1.უხერხული სიტუაციები;
დაძლევის გზები და ხერხები
2. თამაში: „შეცდომის გასწორება“
3. ვირტუალური მეგობრების” სიკეთე“
თაბახის ფურცლები,
ფანქრები

ბუკი,
PowerPoint -ში გაკეთებული პრეზენტაცია;

10.12.15წ
თვალსაწიერის გაფართოება
ჩვენი კლასის გაზეთი
მოსწავლეებში შემოქმედებითი უნარების განვითარება, ინდივიდუალური შესაძლებლობების გამოვლენა
1.მედია საშუალებები, გაზეთი.
2. გაზეთის სახელწოდების მოფიქრება;
3. გაზეთის დიზაინის კონკურსი
ბუკი,
PowerPoint -ში გაკეთებული პრეზენტაცია;
თაბახის ფურცლები,
ფანქრები
17.12.15წ
ჩვენი კლასის გაზეთი
მოსწავლეებში შემოქმედებითი უნარების განვითარება, ინდივიდუალური შესაძლებლობების გამოვლენა
გაზეთზე მუშაობა და  გამოშვება
გაზეთის გამოფენა სკოლის დერეფანში
24.12.15წ















                                                                  II კლასი
2017-2018 სასწავლო წელი
მოსწავლეთა სია
                   მოსწავლეები      რომლებიც მესამე კლასში       გადავინენ


     0) ლიზი ბლიაძე----  პირველ სემესტრში გადავიდა/ საზღვარგარეთ
1)    გიორგი  გაბაძე
2)    ელენე გაგნიიძე
                  3) ნიკა გევორქოვი
4)    მარიამ ეჯიბიშვილი
5)    მარიამ ზუკაკიშვილი
6)    მარიამ თევდორაშვილი
7)    საბა კეჟერაშვილი
8)    ელენე მესხია
 9)      ბარბარე მთვარელაშვილი
10)   ნიკოლოზ მიქელაძე
11)   თათული მოდებაძე
12)   ანნამარია  სამხარაძე
13)   გიორგი საცერაძე
14)   გოგა ტოტოღაშვილი
15)   ავთანდილ ფოლადაშვილი
16)   ცოტნე ქვარანძია
17)   ანა ყიფშიძე
18)   გიორგი  შონია
19)   სალომე ცერცვაძე
20)   საბა ცერცვაძე
21)   ნიკოლოზ ცინდელიანი
22)   ანდრია ცინდელიანი
23)   ელენე ცირდავა
24)   გიორგი წიგნაძე
25)   სანდრო წირღვავა
26)   მარიამ ხურცილავა







II-კლასი 2017-2018 სასწავლო  წლის სექტემბრის თვე

სკოლისაკენ  ჰერი,  ჰერი!
























Добавьте подпись



Добавьте подпись



Добавьте подпись


































Добавьте подпись









I კლასი 2016 წელის სექტემბრის თვე
















Добавьте подпись


Добавьте подпись


Добавьте подпись



Добавьте подпись





Добавьте подпись


Добавьте подпись


Добавьте подпись

                                              I-კლასი
                             2016-2017  სასწავლო წელი



















Добавьте подпись














Добавьте подпись




                                                        ჩემი  კლასი

                       IV-კლასი  ინტერვიუ 2016 წლის  მაისი
                                                    I-ნაწილი


                                       
                             II-ნაწილი------ ინტერვიუ

                     

                                             IV- კლასი-
                               ოთხი   წლის  აქტივობები


                                           
                               
                         




                                       III-კლასი


ჩვენ  ერთი  დიდი  ოჯახი  ვართ



ბლიაძე  საბა











გომარელი  ლუკა






                                                    გოგსაძე  თეა



Добавьте подпись














                                                                                                                                                                                                                                                                             








    გევორქოვი  ანჟელა








                                                                                                                             
                                         გულედანი  გვანცა


                               


                                               

დათუკიშვილი  დავითი



ვარდიაშვილი ქეთი




           ელენე   თოდუა










ილიაევი  ნიკოლოზ

                                               იორდანიშვილი  ვაკო












                                                          იშ  იუსუფ






















                                     ავთანდი კაკაჩიშვილი






                          ლომთათიძე  ვაჟა



ლოხიშვილი  კარლო


                                      მუჰამად  ჰაბობა



                                ტოტოღაშვილი      ქეთი                                                                                    







მერაბიშვილი   ტატა






               




მალასიძე  სანდრო

                                         

  ხარაზიშვილი  თაკო

                                                                                
სალომე  სხულუხია


Добавьте подпись

უსუბიანი    დავითი


                                                                                                        ფირცხალავა  თამილა



შავშიშვილი  გიორგი






ცხოვრებაშვილი  დავითი





Добавьте подпись











                                 





































საჯარო  კითხვის  მსოფლიო  დღე

IV-კლასი     24.02.2016 წელი
































Комментариев нет:

Отправить комментарий