პროექტები



1.ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: 24 .პროექტის ვებ-

    გვერდი(ბლოგი): 


         ჩემი ბლოგი/ პროექტის         


2.პროექტი ------საქართველოს გმირი




http://sputnik-georgia.ru/…/zurab-muzashvili-geroi-nashego-…


https://www.youtube.com/watch?v=RUASvFQLbJ0&t=28s


https://youtu.be/RUASvFQLbJ0


























































Добавьте подпись





СПАСИБО, ЗУРА!






.







                  



                                 

საქართველოს  გმირები


                       პროექტის გეგმა


პროექტის მიმოხილვა
პროექტის სათაური
,,საქართველოვ  შენ ვინ მოგცა  შვილი დასაკარგავი“
პროექტის მონახაზი

თქვენ  გევალებათ მოიძიოთ  ინფორმაცია, საქართველოს გმირებზე ,  სად იბრძოდნენ რატომ გახდნენ გმირები, კიდევ რა  შემთხვევაში შეიძლება ადამიანი გახდეს გმირი? რა უნდა გააკეთოს მან რომ  გმირად აღიაროს თავის ქვეყანამ, გმირები როდის ხდებიან, დაყავით გმირები  მათ მიერ ჩადენილი გმირობის პერიოდების მიხედვით, ანუ სხვადასხვა დროის გმირებად. მოიძიოთ  ლექსები, ანდაზები და ის ნაწარმოებები, სადაც ასახულია საგმირო საქმეები და ცნობილი  გმირები, როგორ შედეგზე გადის ადამიანი სხვადასხვა გმირობის შემთხვევაში . --------როგორია  სამშობლოს მოყვარული, ერთგული ადამიანი..მოიძიეთ გმირებისა ამსახველი სურათები და ხსვადასხვა მომენტები. მოსწავლეები პროექტის აღწერას, სამოქმედო გეგმას  , საინფორმაციო ბიულეტენში წარმოადგენენ. დამზადდება ბუკლეტები.
საგანი
ქართული  ენა, მათემატიკა და   ხელოვნება.
კლასი/დონე  
IV--      კლასი
აზროვნების ზედა დონის უნარ-ჩვევები
მოკვლევა, დასკვნების გაკეთება
განხორციელების დროის ჩარჩო
გრძელვადიანი,   თვე,    გაკვეთილი.
პროექტის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
ქართული  ენა

           .

ქართ.დაწყ.(I).9. მოსწავლემ უნდა შეძლოს წაკითხული ტექსტის მიმართ პირადი დამოკიდებულების გამოხატვა და ახსნა; ტექსტის თემის და/ან მასში განხილული კონკრეტული საკითხების შეფასება.
მოსწავლე:
  • ავლენს მხატვრული ტექსტების ესთეტიკური და ეთიკური შეფასების სურვილს;
  • აკავშირებს ტექსტში მოცემულ ინფორმაციას საკუთარ გამოცდილებასთან, გამოკვეთს მათ შორის არსებულ მსგავსება-განსხვავებას, გამოაქვს სათანადო დასკვნა;
  • მიუთითებს, რით დაინტერესდა / რა მოეწონა ტექსტში (ინფორმაცია, ამბავი, პერსონაჟის საქციელი, ბუნების აღწერა, დიალოგები თუ სხვა);
  • მონაწილეობს წაკითხულის შესახებ გამართულ დისკუსიებში; საკუთარი შეხედულების დასასაბუთებლად იყენებს შესაბამის ადგილებს წაკითხული ტექსტიდან ან მაგალითებს პირადი გამოცდილებიდან.

ქართ.დაწყ.(I).10. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის ტექსტების მაორგანიზებელი ელემენტების, სტრუქტურული და კომპოზიციური მახასიათებლების ამოცნობა.
მოსწავლე:
  • ახასიათებს სხვადასხვა სახის ტექსტს სტრუქტურული მახასიათებლების მიხედვით (მაგ., ღია ბარათს დასაწყისში აქვს მიმართვის ფორმა, მას მოსდევს ძირითადი ტექსტი, ბოლოს კი არის ხელმოწერა; კულინარიული რეცეპტი შედგება სათაურისა და ორი ძირითადი ნაწილისაგან: ინგრედიენტთა ჩამონათვალი და დამზადების წესი; დარგობრივ-შემეცნებით ტექსტს აქვს სათაური, ახლავს ილუსტრაციები წარწერებით და აბზაცებად დაყოფილი ტექსტი და ა.შ.);
  • ადეკვატურად იყენებს საბავშვო წიგნში გამოყენებულ პირობით ნიშნებს (ლოგოს, რუბრიკას, სქემას), ილუსტრაციებს, დამხმარე ცხრილებსა და მარტივ დიაგრამებს.




ქართ.დაწყ.(I).13. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის მცირე ზომის მარტივი ტექსტების შექმნა ნაცნობ თემატიკაზე.
მოსწავლე:
  • ადგენს მარტივ პრაგმატულ ტექსტებს (წერილს, შეკითხვებს ინტერვიუსთვის);
  • ადგენს მარტივ დარგობრივ/ინფორმაციულ ტექსტებს, მიზნის შესაბამისად წარმოადგენს სათანადო ინფორმაციას;
  • ადგენს მცირე ზომის ტექსტებს ცხოვრებისეული და/ან ლიტერატურული გამოცდილების საფუძველზე, თანამიმდევრულად გადმოსცემს ფაქტებსა და მოვლენებს;
  • ადგენს აღწერით ტექსტებს, ცდილობს მნიშვნელოვანი დეტალების  წარმოჩენას;
  • გამოხატავს საკუთარ მოსაზრებას/დამოკიდებულებას, ცდილობს მის ახსნას.



მათემატიკა

მათ. IV.12. მოსწავლეს შეუძლია მოცემულ თემასთან ან გამოსაკვლევ ობიექტთან დაკავშირებით თვისებრივი და რაოდენობრივი მონაცემების შეგროვება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • ამოკრებს საჭირო მონაცემებს  მოწესრიგებული მონაცემების შესაფერისი კატეგორიებიდან;
  • მოცემულ თემასთან დაკავშირებით სვამს რამდენიმე ალტერნატიული არჩევანის მომცველ კითხვებს და ამ კითხვების საშუალებით მოიპოვებს საჭირო  მონაცემებს (მაგალითად,"რა სახის ნაყინს ანიჭებ უპირატესობას - შოკოლადის, მარწყვის თუ ნაღების?");
  • ირჩევს მონაცემთა შეგროვების შესაფერის საშუალებას (დაკვირვება, გაზომვა) და იყენებს მას, განმარტავს თავის არჩევანს.


 მათ. IV.13. მოსწავლეს შეუძლია რაოდენობრივი და თვისებრივი მონაცემების მოწესრიგება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • აჯგუფებს მონაცემებს არანაკლებ ორი ნიშნით და ხსნის დაჯგუფების წესს;
  • სწორად ავსებს ცხრილს, სქემას, კითხვარს/ანკეტას (მაგალითად შეაქვს მონაცემები მზა ცხრილის შესაბამის უჯრებში).

მუსიკ
IV.10. მონაწილეობს სხვადასხვა სახის ღონისძიებებში


ტექნოლოგიური სტანდარტები

1.სოციალური, ეთიკური და უსაფრთხოების ნორმების დაცვა ისტ-ის გამოყენების დროს - ციფრული მოქალაქეობა
1.2.იცავს და უსაფრთხოდ იყენებს ციფრულ ინფორმაციას
       1.3.აცნობიერებს ისტ-ის გავლენას საზოგადოებაზე

2.ისტ-ის ეფექტიანი და უსაფრთხო გამოყენება
2.1.აცნობიერებს ტექნიკური უზრუნველყოფის დანიშნულებას, შეარჩევს და უსაფრთხოდ იყენებს მას
2.2.აცნობიერებს პროგრამული უზრუნველყოფის დანიშნულებას, შეარჩევს და უსაფრთხოდ იყენებს მას
         2.3.უსაფრთხოდ ინახავს ციფრულ ინფორმაციას
 3.კვლევა ისტ-ის გამოყენებით
3.1.იყენებს ისტ-ს კვლევის დასაგეგმად
3.2.მოიძიებს და ახარისხებს საჭირო ინფორმაციას
       3.3.აფასებს ინფორმაციას

21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევები

21-ე საუკუნის ძირითადი უნარ-ჩვევები1
სწავლისა და გამომგონებლობის უნარ-ჩვევები
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
  • მუშაობის ორიგინალობისა და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
  • ახალი იდეების განვითარება, განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება;
  • ახალი და მრავალფეროვანი პერსპექტივებისთვის ღიაობა და მზაობა;
  • შემოქმედებითი იდეების პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად.

კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
  • საღი მსჯელობა და აღქმა;


კომუნიკაცია და თანამშრომლობა
  • იდეებისა და აზრის ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი თუ სიტყვიერი ფორმით;
  • სხვადასხვა ჯგუფთან ეფექტური მუშაობის უნარის დემონსტრირება;
  • პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის პროცესში.

საინფორმაციო, მედია და ტექნოლოგიური უნარ-ჩვევები
საინფორმაციო წიგნიერება
  • ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
  • ინფორმაციაზე წვდომისა და მისი გამოყენების ეთიკურ/სამართლებრივ საკითხებზე საფუძვლიანი წარმოდგენის ქონა.

მედიაწიგნიერება
  • მედიაგზავნილების შექმნის, მათი მიზნობრიობის, გამოყენებული ინსტრუმენტების, მახასიათებლებისა და კონვენციების ცოდნა;
  • მესიჯების ინდივიდუალურ დონეზე ინტერპრეტაციას/გაგებას შორის განსხვავებების, მედიაგზავნილებში ღირებულებებისა და მოსაზრებების გათვალისწინების ან უგულებელყოფის და რწმენაზე თუ ქცევაზე მედიის გავლენის საკითხების შესწავლა და ანალიზი;
  • ინფორმაციის ხელმისაწვდომობისა და გამოყენების ეთიკური/იურიდიული საკითხების საფუძვლიანი ცოდნა.
ისტ(ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების) წიგნიერება
  • ციფრული ტექნოლოგიების, კომუნიკაციის ინსტრუმენტებისა და/ან ქსელების შესატყვისი გამოყენება ინფორმაციაზე წვდომის, მისი მართვის, ინტეგრაციის, შეფასებისა და შექმნისათვის გენერირება ცოდნის ეკონომიკაში ფუნქციონირების მიზნით;
  • ტექნოლოგიის გამოყენება, როგორც ინფორმაციის კვლევის, ორგანიზების, შეფასებისა და კომუნიკაციის საშუალების. ინფორმაციის ხელმისაწვდომობისა და გამოყენების ეთიკური/იურიდიული საკითხების საფუძვლიანი ცოდნა.

სასიცოცხლო და კარიერული უნარ-ჩვევები
მოქნილობა და ადაპტაცია
  • განსხვავებულ როლებსა და პასუხისმგებლობებთან ადაპტაცია;
  • გაურკვეველ სიტუაციებსა და პრიორიტეტების ცვლილების გარემოში ეფექტურად მუშაობა.

ინიციატივა და დამოუკიდებელი მუშაობა
  • საკუთარი სასწავლო საჭიროებებისა და წარმოდგენების მონიტორინგი;
  • დროის და სამუშაო დატვირთვის ეფექტური განკარგვა;
  • უწყვეტი განათლებისთვის მზაობის დემონსტრირება.

ლიდერობა და პასუხიმგებლობა
  • ინტერპერსონალური და პრობლემების გადაჭრის უნარ-ჩვევების გამოყენება ჩართული მხარეების მიერ მიზნების მისაღწევად;
  • ჩართული მხარების ძლიერი თვისებების/უნარების გამოყენება საერთო მიზნის მისაღწევად;

1წყარო: პარტნიორობა 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევებისთვის (www.21stcenturyskills.org). მასალის გამოყენების უფლება მიღებულია.

Intel, Intel logo, Intel Education Initiative და Intel Teach Program ამერიკის შეერთებულ შტატებსა და სხვა ქვეყნებში არიან კორპორაცია ინტელის საფირმო ნიშნები.
*სხვა სახელწოდებები და ბრენდები შესაძლოა იყოს სხვათა საკუთრება
პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები

შეძლებენ
  • ინფორმაციის მოძიებას
  • ინფორმაციის დახარისხებას
  • მთავარი  აზრის გამოტანა
საკუთარ  წიგნიერებაზე   საუბარი
ანდაზების  გააზრება და  მისი მისადაგება  რეალობასთან. ტექსტის  გეგმაში ზოგიერთი ეპიზოდის  დასათაურება.
პერსონაჟების  თვისებების განსაზღვრა;

სხვადასხვა გმირების, გმირობის ეპიზოდის  შინაარსის წერილობით გადმოცემა
წერილობითი  და ენობრივი  გამოცდილების გამოყენება;
                     პროცესი და ტექნოლოგიური უნარ-ჩვევები:          
 
  • მცირე ჯგუფებში თანამშრომლობისთვის.
საგამომცემლო ამოცანები:
საგამომცემლო პროგრამების გამოყენება ჯგუფური საინფორმაციო ბიულეტენის შესაქმნელად. ბიულეტენი შემდეგ ინფორმაციას აერთიანებს:

  • ჯგუფის სამოქმედო გეგმა.
  •   გმირების  შესახებ მოძიებულ  ინფორმაციას ..
  • მოძიებული ინფორმაციის დახარისხება და დასათაურება;
  • განვლილი მასალიდან  გმირების მოძიება შესაბამისი ისტორიებით.
  • გაზეთის  გამოშვება
  • წიგნის დამზადება
  • მონაცემების შეგროვება
●  მასწავლებლის დახმარებით შეადგენენ საპრეზენრტაციო პროგრამას.(სლაიდშოუს)
      ● მონაწილეობენ საკლასო ღონისძიებაში და ერთვებიან საკლასო აქტივოებეში.
              ხმას აყოლებენ გუნდს და მღერიან მარტივ სიმღერებს.
              
  •    ანდაზებისა  და აფორიზმების  მოძიება თანადგომაზე.   ურთიერთ დახმარებაზე
                         გეომეტრიული ფიგურების გამოყენებით , ხელოვნების უნარის განვითარება.
          

მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები:

ზოგადი შეკითხვები

როგორი ადამიანის სახელი არ იკარგება?

თემატური შეკითხვები



  • როგორი  უნდა  იყოს  ადამიანი  რომ  გმირი გახდეს?
  • რა  უნდა გააკეთოს ადამიანმა რომ  გმირის სახელი  მოიხვეჭოს?
●  როგორ მოიქცეოდით მათ ადგილას რომ  ყოფილიყავით.




შინაარსობრივი შეკითხვები
   რატომ შესწირეს გმირებმა თავი სამშობლოს?                                                              
როდის ხდებიან  ადამიანები გმირები?
რა არის საჭირო მათი სახელების უკვდავსაყოფად
 რატომ   იყო  საქართველო  განსაცდელში ჩავარდნილი ?                                                                                           გაიხსენეთ   მსგავსი ისტორიები და გმირების სახელები,  რომლებაც  თავი შესწირეს  სამშობლოს.
რომელ  ანდაზებსა და აფორიზმებს  შეუსაბამებდით  მათ  საქციელს?.                                                              
გმირის  სახელი საზოგადოებაში   როგორ არის დარჩენილი?                                         

საქართველოს დროშა რას მიანიშნებს  და რომელი გეომეტრიული ფიგურებია მასზე ასახული.
შეფასების გეგმა
შეფასების შეჯამება
პროექტის ფარგლებში მასწავლებელი რამდენჯერმე მიმართავს მოსწავლეების საჭიროებების შეფასებას საბაზისო ცოდნის განსაზღვრის მიზნით. მოსწავლეები იმუშავებენ დღიურებში და რეგულარულად განაახლებენ ,,ვიცი-მინდა ვიცოდე-ვისწავლე“ სქემას. მოცემული დოკუმენტები დაეხმარება მასწავლებელს მოსწავლეების ცოდნის პროგრესის შეფასებაში. პროექტის დაწყებამდე მოსწავლეები შეიმუშავებენ პროექტის გეგმას, რომელიც სწავლის პროცესში დაეხმარებათ.  პროექტის განხორციელების პროცესში მოსწავლეები აგრეთვე გამოიყენებენ პროექტის რუბრიკას. მასწავლებელი შეამოწმებს შევსებულ ფორმას და განსაზღვრავს მოსწავლეების საჭიროებებს მონაცემთა შეგროვების და ჩაწერის საკითხებში. საინფორმაციო ბიულეტენზე ჯგუფური მუშაობისას, მოსწავლეები გამოიყენებენ კრიტერიუმების ჩამონათვალს. პროექტის ჯგუფური სპეციფიკიდან გამომდინარე, მოსწავლეები მიმართავენ თანამშრომლობით შეფასებას საკუთარი სამუშაოს ერთობლივად  შეფასებისთვის. პროექტის დასრულების შემდეგ, მოსწავლეები განიხილავენ მიღებულ ცოდნას და შემდგომ ნაბიჯებს. მათი საბოლოო პროდუქტი პროექტის რუბრიკის გამოყენებით შეფასდება.
შეფასების დროის ჩარჩო





პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ










  • დღიურები
  • ვ-მ-ვ სქემა




  • საჭიროებების შეფასება
  • ჯგუფის სამოქმედო გეგმა
  • პროექტის გეგმა

    • საპროექტო რუბრიკა
    • საინფორმაციო ბიულეტენის საკითხების ჩამონათვალი




  • თანამშრომლობითი შეფასება




  • დასკვნითი ანალიზი
  • პროექტის გეგმა




  • საპროექტო რუბრიკა
  • სხვა საკითხები
    საბაზისო უნარ-ჩვევები
    • ბეჭდვის და თაგუნას  მოხმარების უნარ-ჩვევები (ბეჭდვა, ფუნქციებში შესვლა, კოპირება, ჩასმა და ფაილის დამახსოვრება)
    • პროგრამა ვორდის მოხმარების საბაზისო უნარ-ჩვევები.
    • სივრცული  ფიგურების წარმოსახვა  და მათი გამოყენება ხელოვნებაში ( ხატვის პროგრამაში.).
    სასწავლო პროცედურები
    მომზადების ეტაპები..

    ორი   კვირით   ადრე სასწავლო  პროექტის დაწყებამდე

    გაუგზავნეთ პროექტის ბროშურა(  ბუკლეტი) მშობლებს სასწავლო მიზნების და სამუშაოს გასაცნობად.

    მივაწოდე ჯგუფებს ზოგადი ინფორმაფია საქართველოს გმირების  შესახებ. დავეხმარე მოსწავლეებს
    განასხვაონ რეალური და ისტორიული  ფაქტები. შეავსეთ შესაბამისი ცხრილი, რეალური და გამოგონილი ფაქტების შესახებ. განიხილეთ, რა არის  საჭირო იმისთვის რომ  ადამიანი გახდეს გმირი, როგორ  უნდა იქცეოდეს ნამდვილი გმირი განსაცდელისას.   რა თვისებები უნდა ქონდეს გმირს. მოვიძით ისეთი  პიროვნებები რომლებმაც თავიაანთი ქცევისათვის დაიმსახურეს საქართველოს გმირის წოდება ასევე მათი  საგმირო ქმედებები სხვადასხვა სიტუაციებში. გამართეთ დისკუსია, რა ნაბიჯები შეიძლება გადაიდგას მათი სახელის უკვდავსაყოფად. ჩაინიშნეთ მოსწავლეების პასუხები ფლიპჩარტზე და განათავსეთ კედელზე. წარადგინეთ ,,საქართველოს გმირები“  - პროექტი სპეციალურად მომზადებული პრეზენტაციით.

    საქართველოს გმირების,  სხვადასხვა ცხოვრებისეული საგმირო ეპიზოდების  ჩანახატების შესრულება.
    ამჟამინდელი  გმირი დედის ინტერპრეტირება- რა მდგომარეობაში  წარმოგიდგენიათ ის.

    შეკითხვების დასმა და საბაზისო ცოდნის შემოწმება
    დავსვი ზოგადი შეკითხვა, როგორი ადამიანის სახელი არ იკარგება?   მოსწავლეები წყვილებში განიხილავენ შეკითხვას და ერთმანეთს გაუზიარებენ  მოსაზრებებს ჯგუფში. მივუთითეთ, მოსაზრებების დემონსტრირებისას გამოიყენონ შესაბამისი მაგალითები. მოსწავლეებს ვთხოვეთ, ყოველდღიური ცხოვრების მაგალითზე გაიხსენონ,   რა მიაჩნიათ წარმატებად და განსაზღვრონ გზები შეუძლებლის მისაღწევად. დავუბრუნდით მთლიან ჯგუფში განხილვას და მივეცი მოსწავლეებს საშუალება, გაუზიარონ მოსაზრებები კლასს. ჩავინიშნე მოსწავლეების იდეები ცხრილში და განვათავსეთ კედელზე პროექტის განმავლობაში.

    გავაცანი   ჯგუფს სამეცნიერო ჟურნალი, რომელშიც მოსწავლეები გააკეთებენ ჩანახაზებს, შენიშვნებს, მონახაზებს და ცხრილებს. ყველაზე მნიშვნელოვანია, რომ მოსწავლეები დასმულ შეკითხვებზე პასუხებს ჩაწერენ დღიურებში. გამოიყენეთ დღიურები, სასწავლო პროექტის ფარგლებში მოსწავლეების სწავლის პროცესის მონიტორინგისთვის. მოსწავლეები პირველ ჩანაწერს, ზოგად შეკითხვაზე პასუხის სახით შეიტანენ ჟურნალში.

    მოსწავლეები დაიწყებენ სწავლის შესახებ ,,ვიცი-მინდა ვიცოდე-ვისწავლე“ (ვ-მ-ვ) ცხრილში მუშაობას. დავსვი შეკითხვები და ჩავინიშნე მოსწავლეების პასუხები .
    პროექტის განხორციელების სხვადასხვა ეტაპზე დაუბრუნდებით ვ-მ-ვ ცხრილს ყოველი აქტივობის დაწყებისას და დასრულების შემდეგ ახალი ინფორმაციის დასამატებლად. მაგალითის სახით, გამოვიყენებთ მოსწავლეების საჭიროებების ანალიზს.

    საქართველოს გმირების  შესახებ ინფორმაციის მოძიება და შესწავლა
    ჩავატაროთ   აქტივობები თემატურ და შინაარსობრივ შეკითხვებზე პასუხების  გასაცემად.


    როგორია  გმირი?
    გმირის  სახელი საზოგადოებაში   როგორ არის დარჩენილი?                                         
    რატომ შესწიტეს გმირებმა თავი სამშობლოს?                                                              
    როდის ხდებიან  ადამიანები გმირები?
    რა არის საჭირო მათი სახელების უკვდავსაყოფად?
    საქართველოს დროშა რას მიანიშნებს  და რომელი გეომეტრიული ფიგურებია მასზე ასახული.
    რატომშესწირესგმირებმათავსამშობლოს?                                                                                                                         რატომიყოსაქართველოგანსაცდელშიჩავარდნილი?                                   გაიხსენეთ მსგავსი ისტორიები და გმირების სახელები, რომლებაც თავი შესწირეს სამშობლოს.
    რომელ  ანდაზებსა და აფორიზმებს  შეუსაბამებდით მათ საქციელს?.                                                              

    პროექტში მონაწილე ბავშვების რეგისტრაცია.
    მასალების დამზადება და გაფორმება(კედლის გაზეთისთვის).
    საორიენტაციო კითხვების შედგენა.
    პრეზენტაცია.
    სცენარის მომზადება
    სიმღერებისშესწავლა
    საპროექტო რუბრიკა თავიანთი ექსპერიმენტის დიზაინის შესაფასებლად.

    შეჯიბრი იწყება
    სკოლის პირველი დღეები (დღე 1)
    მოსწავლეებს განუმარტეთ, რომ რამოდენიმე თვის განმავლობაში,მათ მოუწევთ სკოლაში დარჩენა,რადგან ვგეგმავთ საქართველოს გმირების შესახებ ინფორმაციის შეგროვებას.ამას ექნება პროექტის სახე.

    მშობლებს გაუგზავნეთ ბროშურა  პროექტ „საქართველოს გმირების“ შესახებ,პროექტზე ინფორმაციის მისაწოდებლად.

    დავსვი ზოგადი შეკითხვა, როგორი ადამიანის სახელი არ იკარგება?   
    შეაფასეთ საბაზისო ცოდნა და შეადგინეთ ვიცი, მინდა ვიცოდე,  ვისწავლე (ვ-მ-ვ) ცხრილი სწავლების პროცესის საწყის ეტაპზე.
    კლასში  წავიკითხავთ და განვიხილავთ ინფორმაცია, რამოდენიმე გმირების შესახებ.     

    I-კვირა
    მოსწავლეებს მივეცი შესაძლებლობა შეიმუშაონ ინდივიდუალური პროექტის გეგმა  სწავლის პროცესის წარმართვისთვის. საჭიროების შემთხვევაში, გავმართეთ ინდივიდუალური, ან ჯგუფური კონფერენციები დავალებების შესრულების ხელშესაწყობად.
     II- კვირა.        მოსწავლეების საინფორმაციო ბიულეტენის შექმნა
    საინფორმაციო ბიულეტენი მოიცავს შემდეგ ინფორმაციას:  

    საქართველოს გმირები
    • თემის ძირითადი  დედაარსი.
    • ელ-ფოსტით პარტნიორული ურთიერთობები;
    • სამოქმედო გეგმა;
    •  მოსწავლის  და მშობლის  მოვალეობები
    მოსწავლეებს გავაცანი საინფორმაციო ბიულეტენის ნიმუში და განვიხილეთ მოთხოვნები. დავარიგეთ ბიულეტენის კრიტერიუმების ჩამონათვალი.  საკითხების ჩამონათვალის მიხედვით წარმოვადგინეთ საინფორმაციო ბიულეტენის ნიმუში, მოსწავლეებისთვის ხარისხიანი სამუშაოს მოდელირებისთვის და  ჩამონათვალის ეფექტურად გამოყენების გზების დემონსტრირების მიზნით. მოსწავლეები გაუზიარებენ საინფორმაციო ბიულეტენებს ელ-ფოსტით პარტნიორ ჯგუფებს და ოჯახის წევრებს, რაც უზრუნველყოფს სწავლის შედეგების შესახებ მათ სისტემატურ ინფორმირებას. შევარჩიეთ შესაბამისი დრო გაზეთის გამოსაშვებად.
           . ალტერნატიული ვარიანტის სახით, მოსწავლეებს დავეხმარეთ განავითარონ მოცემული უნარ-ჩვევები პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე. საინფორმაციო ბიულეტენებზე მუშაობის დასრულების შემდეგ,  მოსწავლეები შეავსებენ კოლაბორაციული შეფასების ფორმას ჯგუფის მონაწილეობის დონის განსაზღვრის მიზნით.  


    ინფორმაციულობა (  III- კვირა. )   
    მივცემ დავალებას და მითითებებს როგორ უნდა მოიძიონ დამატებითი ინფორმაცია გმირების შესახებ.რაც დაეხმარება მოსწავლეებს ინფორმაციულობაში და დამოუკიდებლად მუშაობაში.მოსწავლეს რომელსაც გაუჭირდება სასურველია მშობლის ჩართულობაც.
    დასკვნების გაკეთება
    საწყის ეტაპზე  მოსწავლეებს დავეხმარე გაკეთებული ვარაუდების და მიღებული გამოცდილების ანალიზის დაწყებაში. დავყავი  მოსწავლეები პატარა ჯგუფებად ზოგად და თემატურ შეკითხვებზე პასუხების გასაცემად:

    1.  ზოგადი----- როგორი ადამიანის სახელი არ იკარგება?   


    1. თემატური----  როგორი  უნდა  იყოს  ადამიანი  რომ  გმირი გახდეს?
    რა  უნდა გააკეთოს ადამიანმა რომ  გმირის სახელი  მოიხვეჭოს?
       როგორ მოიქცეოდით მათ ადგილას რომ  ყოფილიყავით.

    მოსწავლეებს შევახსენე,  რომ გამოიყენონ რეალური  ცხოვრების მაგალითები,  , წარმოდგენილი დასკვნების გასამყარებლად. დაუბრუნდით მთელ ჯგუფურ დისკუსიას, ჩამოვწერეთ ზოგად შეკითხვაზე მოსწავლეების პასუხები  და განვათავსეთ პროექტის დასაწყისში განსაზღვრული პასუხების გასწვრივ. მივუთითეთ მოსწავლეებს, გაანალიზონ ზოგადი, თემატური და შინაარსობრივი შეკითხვებიდან მიღებული ინფორმაცია (შეკითხვები დაწერეთ ფლიპჩარტზე, ან დაფაზე).  დამატებით, ვთხოვე მოსწავლეებს დაწერონ ანალიტიკური პასუხი (ერთი აბზაცი) ზოგად შეკითხვაზე და საკუთარი მოსაზრებები რეალური ცხოვრებიდან, ფაქტებით დაასაბუთონ.


    დავუთმეთ დრო დისკუსიას,   თუ როგორ შეიძლება ადამიანი  გახდეს გმირი, რა უნარებია საჭირო  ,რომ ადამიანი იყოს გმირი. როგორ უკავშირდება მოსწავლეების   მიერ მიღებული ცოდნა თემასთან დაკავშირებით


    სლაიდშოუ(  IV- კვირა. )      
    მოსწავლეები ნახავენ ჩემს მიერ აწყობილ სალიად შოუს,რაც გაუფართოვებს თვალსაწიერს და წარმოსახვას, აითვისებენ ინფორმაციის ლამაზად გადმოცემას ,რაც დაეხმარება მათ მომავალი პრეზენტაციის დამზადებაში
    ლიტერატურის დღე( V- კვირა. )  
    გავანაწილებთ გმირების შსახებ:  ლექსებს,სცენარის სიტყვებს. შევარჩევთ როლებს,გავანაწილებთ სიტყვებს როლების მიხედბით
    მუსიკალური დღე ( VI- კვირა.   )
    მოსწავლეები უსმენენ წინსწარ გამზადებულ ფნოგრამას,სადაც მათთვის ნაცნობი სიმღერებია.ვსაუბრობთ სიმღერის ავტორზე და  შესრულების მანერაზე.მელოდიურობაზე და პოპულარობაზე,რამდენად მისაწვდომია ამ სიმღერების მოსმენა და ათვისება.


    ჯგუფების მიერ  დაკისრებული ვალდებულებების  პრეზენტაცია ( VII- კვირა. )      
     I-ჯგუფი -- პროექტის პრეზენტაცია
    II-ჯგუფი- - -  ელ. წიგნის დამზადება   და პრეზენტაცია
    III-ჯგუფი--- --  კედლის გაზეთი ,პრეზენტაცია  
    მოძიებული ინფორმაციის შეგროვება და კედლის გაზეთისთვის მზადება.
    მოიტანენ სხვადასხვა სახის ინფორმაციას, მათთვის საინტერესო ლექსებს და ამონარიდებს .ასევე ფოტოებს,რომელიც მოიძიეს ძველ ჟურნალ-გაზეთებში ან ინტერნეტში.მოვახდენთ ამ ყველაფრის ერთად შეგროვებს და გაზეთის დამზადებას.

    IV--ჯგუფი- -   ,,საქართველოს გმირები’’  წიგნის დამზადება
                                                                 
      V--ჯგუფი- -  სტატისტიკური მონაცემების შეგროვება კლასების მიხედვით,   თემაზე : იცნობთ თუ არა რომელიმე გმირს? მათი დასახელება  .

      

          დასკვნები ჩაიწერონ საინფორმაციო   ჟურნალებში. მოსწავლეები გამოიყენებენ საპროექტო რუბრიკას საკუთარი დასკვნების შესაფასებლად. მოსწავლეები Excel-ის სამუშაო ფურცელში გრაფიკულად გამოსახავენ შედეგებს და დასკვნებს.,

      ბოლოს ჩატარდება ზეიმი  თემაზე ---,,საქართველოვ, შენ ვინ მოგცა შვილი დასაკარგავი“
     ასევე   მოსწავლეები  ერთი წლის შემდეგ   გაიხსენებენ საქართველოს გმირებს და მათ საბრძოლო საქმეებს,შექმნიან ბრძოლის ამსახველ  ნახატებს, მოხდება სასკოლო გამოფენა თემაზე-- ,,ჩვენ გვახსოვს“.
    ამით  კიდევ ერთხელ გავიხსენებთ  საქართველოს გმირებს და მათ  საბრძოლო საქმეებს.

    შეჯამება
    მოსწავლეებს ვთხოვეთ შეარჩიონ სასწავლო პროექტის ფარგლებში ჩატარებული საუკეთესო აქტივობა. გაანალიზონ, რამ განაპირობა მათი არჩევანი და ბოლოს, რა ცოდნა მიიღეს მოცემული დავალების შესრულების შედეგად. გავამახვილეთ ყურადღება პროექტის რუბრიკიდან პროექტის მართვის ქვეთავზე და შემუშავებულ პროექტის გეგმებზე, მოსწავლეების მიერ პროცესების მართვის თვითშეფასებისთვის. ციფრული ფოტოები პორტფოლიოს გვერდებისთვის საუკეთესო დანამატი იქნება. დავურთეთ მოსწავლეების ანალიზის შედეგები მათ პორტფოლიოებს, რომლებიც ნათლად წარმოადგენს წლების მიხედვით მოსწავლეების სასწავლო პროექტებში მიღებულ გამოცდილებას.
    დიფერენცირებული სწავლება

    სპეციალური საჭიროების მქონე მოსწავლეები
    ჰიპერაქტიური მოსწავლესთან
    • მივცემ მისთვის დაძლევად სავარჯიშოებს.შევუდგენ სამუშაო განრიგს,სადაც ეტაპობრივად იქნება მისი დავალებები გათვლილი,რომელიც დაეხმარება პროექტში მონაწილეობის მიღებაში.მისი სამუშაო იქნება დატვირთული ისეთი დავალებებით,რომელიც მის ქსევას დააბალანსებს.წაიღებს,მოიტანს,მიალაგებს,რომ იმოძრაოს.მივამაგრებ ძლიერ მოსწავლეს,რომელიც დაეხმარბა დავალების დაძლევაში.შევუდგენ შეფასების რუბრიკას და განვსაზღვრავ მისთვის სამუშაო დროს.ასევე წახალისების ფორმაც.

    არაინგლისურენოვანი მოსწავლეები  (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
    შესაძლებლობებზე მორგებულ ინდივიდუალურ გეგმას.,გავითვალიწინებ მათი ენობრივი ბარიერის შეფერხებას და შევადგენთ ლექსიკონს,რომელიც დაეხმარება პროექტის მსვლელობაში,მივცემ ტექსტს რომელიც იქნება გადასათარგმნი და საინტერესო.,მივცემ ისეთ დავალებებს რომელიც მათთვის გასაგებია და დაძლევადი,შევუდგენ ტესტებს ,მათი ცოდნის შესამოწმებლად
    ისაუბრონ ბუნებრივი ენით,ოღონდ ჩვეულებრივზე ნელა.ქართულ ენაზე კომუნიკაციის დროს,შევქმნათ მათძე მორგებული გარემო.შექმნილი სიტუაცია გაამხნევებს და დაძლევს სასაუბრო ენობრივ ბარიერს.
    • ენის ცოდნა რომ ამაღლდეს ,მოსწავლეს დაძლევადი მასალა უნა შევთავაზოთ.ჩავრთოთ ჯგუფსი,სადაც კომფორტულად იგრძნობს თავს.

    მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
    • წავახალისე მოსწავლეები,  რათა მოიძიონ და გაუზიარონ ინფორმაცია ჯგუფს შემდეგ საკითხებზე: შექმნან    საკუთარი ნახატებით.
    • მოსწავლეები აღწერენ მათ საქმიანობას,რა გააკეთეს ,რომელი მეთოდები გამოიყენეს და რა რესურსი .აღწერენ მათ საქმიანობას თანმიმდევრობით.
    •   ჟყრნალისტებმა  აიღეს ბავშვებისგან ინტერვიუ, რომელიც  გავრცელდა მსოფლიო მაშტაბით.
    პროექტისთვის საჭირო მასალები და რესურსები

    ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ, პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)             




    ფოტოკამერა
    კომპიუტერ(ებ)ი
    ციფრული კამერა

    ინტერნეტ კავშირი

    პრინტერი
    პროექტორი
     სკანერი
    ტელევიზია

    ვიდეო კამერა
    სხვა     
    ტექნოლოგიებიპროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ ის პროგრამები, რომელიც დაგჭირდებათ)
    მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
    საგამომცემლო პროგრამები
    ელ-ფოსტის პროგრამა
    ენციკლოპედია კომპაქტ-დისკზე  
    ფოტოების/სურათების
    დამუშავება
    ინტერნეტ ძიება
    მულტიმედია
    ვებ-გვერდის შექმნა
    ვორდის პროგრამა
    სხვა      



    ბეჭდვითი მასალები


    წიგნები

    მასალები
    • ნახატები
    • ქართული ენის  სახელმზღვანელო
    • მარკერები,  პასტელები, თაბახის  ფურცლები, ფერადი ქაღალდები,  წებოვანი ქაღალდები.
    • ანიმაციები

    • ორი ელექტრონული საქაღალდე დასახელებით ვებ-გვერდი  და საინფორმაციო ბიულეტენი, რომელიც ხელმისაწვდომია ყველა მოსწავლისთვის;
    • მშობლის დამხმარე.

    ინტერნეტ რესურსები
    https://www.google.com/search?q=საქართველოს+გმირები
    https://ka.wikipedia.org/wiki/კატეგორია:საქართველოს_გმირები
    http://www.interpressnews.ge/ge/sazogadoeba/335669-premier-ministri-zura-muzashvili-chveni-qveynis-namdvili-gmiria.html?ar=A

    სხვა რესურსები
    • მოვიწვიოთ   ისტორიის მასწავლებელი რომელიც  გაგვაცნობს საქართველოს ისტორიას .
    • ასევე მოვიწვიეთ  და შევხვდით საქართველოს  თავდაცვის მომსახურე ჯარისკაცებს.,







    პროექტის  ნაწილი გავრცელდა მსოფლიო მასშტაბით






                            იხილეთ: nnnn          http://ninoiluridze.blogspot.com/p/hiuhdfiuhw.htm

    Ninnoilurid                                                                  zninoiluridze14@gmail.com
    ninoiluridzninoilu ninoiluridze14@gmail.coridze14@ghttp://ninoiluridze.blogspot.com/p/hiuhdfiuhw.htmlmail.come14@gmail.coninoiluridze14@gmail.comm






                                              შეფასების რუბრიკა

    კრიტერიუმი

     3
     
      2smilie2.jpg

    1Smilie-sur.jpg

    ინფორმაციის გაგება და ანალიზი
    მიღებულ ინფორმაციას იგებს კარგად, აანალიზებს და გამოთქვამს საკუთარ დამოკიდებულებას.
    მეტ-ნაკლებად იგებს და აანალიზებს.

    ვერ აანალიზებს ფაქტებს, უჭირს გაგება.
    აქტიურობა (ჩართულობა) და  მუშაობა
    სრულიად ჩართულია და აქტიურობს.დამოუკიდებლა  მუშაობს ბუკში.
    მეტ-ნაკლებადაა ჩართული   საგაკვეთილო  პროცესში და  ბუკში  მუშაობაში.
    პასიურია,  დამოუკიდებლად  ვერ  მუშაობს  ბუკში.
    დისციპლინა და ორგანიზებულობა   დროის  ლიმიტი
    სრულიადაა ორგანიზებული, იცავს დისციპლინას  და  დროის  ლიმიტს.
    მეტ-ნაკლებად ორგანიზებულია და იცავს  დროის  ლიმიტს.
    არ არის ორგანიზებული და ხშირად არღვევს დისციპლინას  და ვერ  იცავს  დროის  ლიმიტს.





    ისტორია რომელიც ბეევრ რამეზე დაგვაფიქრებს/გვასწავლის




    2018-019 სასწავლო წელი
    პროექტი  საზოგადოებაში
    ჩვენი სახლის ბინადრები






















































































    Комментариев нет:

    Отправить комментарий