საწრეო მუშაობა

   საწრეო მუშაობა


მათემატიკის წრე   მე-3 კლასში
(პედაგოგი - ნინო ილურიძე )

   საწრეო მუშაობა  მიზნად ისახავს მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება-განმტკიცებას მათემატიკაშიეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნების მიხედვითმოსწავლეებში მათემატიკისადმი ინტერესის და სიყვარულის გამომუშავებამათემატიკური აზროვნების დახვეწასაგნისადმი მეტი ცოდნის დაგროვებარაც მომავალში მათემატიკური საკითხების სწორად და გააზრებულად ამოხსნის საწინდარი გახდებაასევე დაეხმარება მათ საკუთარი შესაძლებლობების შეფასებასა და მის ამაღლებაშირაც ზრდის პასუხისმგებლობის გრძნობასგანაპირობებს მოსწავლეთა მოტივაციის ზრდას და აადვილებს სწავლის სურვილს.აქტუალობადღესღეისობით აუცილებლობას წარმოადგენს მათემატიკის კარგად დაუფლებარომელსაც საფუძველი სწორედ დაწყებით საფეხურზე უნდა ჩაეყაროსრომელსაც საფუძვლიანი მიდგომა სჭირდება მასწავლებლის მიერზოგიერთი ბავშვი ამ ასაკში ამჯობინებს სხვა აქტივობებით დაკავდეს ვიდრე მათემატიკა იმეცადინოს და ან შემოიფარგლება მხოლოდ იმ დავალებებითრომელსაც მხოლოდ სკოლის სახელმძღვანელოში არის წარმოდგენილისაჭიროა მეტი ვარჯიში ამ მიმართულებითსწორედ ამან განაპირობა ჩვენი წრის დაარსება.
 შესაბამისობა ეროვნული სასწავლო გეგმით  გათვალისწინებულ შედეგებთან:
მიმართულება: რიცხვები და მოქმედებები

მათ. III.1. მოსწავლეს შეუძლია ნატურალური რიცხვების გამოსახვა, შედარება და დალაგება პოზიციური სისტემის გამოყენებით.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
Ø  კითხულობს და გამოსახავს რიცხვებს, განმარტავს რიცხვების სახელდებას ქართულ ენაში; ახდენს ათობითი პოზიციური სისტემის დემონსტრირებას სხვადასხვა მოდელის გამოყენებით;
Ø  ასახელებს რიცხვის ჩანაწერში სხვადასხვა თანრიგში მდგომი ციფრების შესაბამის მნიშვნელობებს, წარმოადგენს რიცხვს სათანრიგო შესაკრებების ან სხვა სახით;
Ø  იყენებს პოზიციურ სისტემას რიცხვების შედარებისას, ალაგებს რიცხვებს ზრდადობით ან კლებადობით (რიცხვების რაოდენობა არ აღემატება ხუთს);
Ø  ასახელებს მოცემული რიცხვის წინა და მომდევნო რიცხვებს; ასახელებს მოცემული რიცხვის უახლოეს ათეულს, ასეულს;
Ø  თანრიგების შესაბამისი ბიჯით ითვლის წინ/უკან მოცემული რიცხვიდან.

მათ. III.2. მოსწავლეს შეუძლია შეკრება-გამოკლების შესრულების რომელიმე ხერხის გამოყენება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
Ø  კონკრეტული მაგალითისთვის ირჩევს და იყენებს ზეპირი ანგარიშის (შეკრება/გამოკლება) სხვადასხვა ხერხს; აღწერს გამოყენებულ ხერხს და ახდენს მის დემონსტრირებას მოდელზე. (მაგალითად: შეკრება-გამოკლება თანრიგის გავლით, ცალკეული თანრიგების შეკრება/გამოკლებით,  დადგენილი კანონზომიერებების გამოყენებით;  გაორმაგების გამოყენება შეკრებისას; თანრიგის დაშლით);
Ø  ირჩევს და იყენებს შეკრება-გამოკლების მოქმედებების შესრულების ადევატურ ხერხს კონკრეტული მაგალითის შემთხვევაში;
Ø  იყენებს თანრიგამდე შევსების/თანრიგის დაშლის ხერხს მოქმედებათა შესრულებისას; ასაბუთებს მოქმედებათა შესრულების წერით ალგორითმს;
Ø  იყენებს მოქმედებათა თანმიმდევრობას ზეპირი ანგარიშისას და მარტივი რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობის პოვნისას (ყველა არითმეტიკული მოქმედება: მაგალითად, “რას მივიღებთ შედეგად, თუ 3 შვიდეულს მივუმატებთ 7 ასეულს?”).

მათ. III.4. მოსწავლეს შეუძლია გამოთვლებთან, თვლასთან და შეფასებებთან დაკავშირებულ პრობლემებ გადაწყვეტა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
Ø  ასახელებს, თუ რამდენი წყვილი, 5-ეული, 10-ეული და სხვ. არის მოცემულ რიცხვში და ასაბუთებს პასუხს (მაგალითად, რამდენი 10-ეულია 412-ში, კიდევ რამდენი ერთეული რჩება?);
Ø  იყენებს რომელიმე ხერხს და პოულობს მეორე შესაკრებს, თუ ცნობილია პირველი შესაკრები და ჯამი - პოულობს უცნობი მაკლების, მოცემული საკლებითა და სხვაობით (1000-ის ფარგლებში მაინც);
Ø  იყენებს ზეპირი ანგარიშის ხერხებს რიცხვით გამოსახულებების   მნიშვნელობათა შესადარებლად;
Ø  ხსნის ამოცანებს ვარიანტების დათვლაზე/გამორიცხვაზე (მაგალითად, ავსებს წერითი ალგორითმის გამოყენებით შესრულებული შეკრების ნიმუშში გამოტოვებულ ციფრებს და ასაბუთებს პასუხს);
Ø  იყენებს რიცხვებს და ციფრებს, როგორც ჭდეებს პრობლემების გადაჭრისას;  ასახელებს რიცხვების და ციფრების, როგორც ჭდეების გამოყენების მაგალითებს (მაგალითად, სახლის, ტელეფონის, მანქანის ნომერი).

მათ. III.7. მოსწავლეს შეუძლია რიცხვითი გამოსახულების შემცველი ტოლობის შედგენა და მისი გამოყენება პრობლემის გადასაჭრელად.
შედეგი თვალსაჩინოათუ მოსწავლე:
Ø  ქმნის რეალური ვითარების გამომსახველმთელრიცხოვან ვივალენტურ გამოსახულებებს (მაგალითად, სასწორის წონასწორობაირჩევს ფულის შესაფერის ნიშნებს მითითებული თანხის წარმოსადგენად და დასახურდავებლად);
Ø  რეალურ ვითარებასთან დაკავშირებული ამოცანისამოსახსნელად ადგენს და იყენებს ისეთ რიცხვითგამოსახულებასრომელიც შეკრების/გამოკლებისერთ მოქმედებას შეიცავს;
Ø  პოულობს (შერჩევის ან რაიმე სხვა ხერხითშეკრების,   გამოკლების შემცველი ტოლობის უცნობიკომპონენტის მნიშვნელობას.


            

    წრეზე განსახილველი საკითხები წინასწარ არის გაწერილირომელიც ემსახურება მოსწავლის როგორც სააზროვნოასევე მათემატიკური უნარების განვითარებასმოსწავლეები წრეში მუშაობის შედეგად გამოავლენენ და განიმტკიცებენ ცოდნას მათემატიკის შესახებგაიზრდება მოსწავლეთა დაინტერესება მათემატიკისადმი.  დაგეგმილი მეცადინეობები ხელს შეუწყობს მოსწავლეთა თვითანალიზისდაკვირვებისა და კვლევა-ძიების უნარის განვითარებას  ცალკეული საკითხების დასამუშავებლადრაც თავისთავად აისახება მათ პიროვნულ განვითარებაზე.  ასევე წრეში მონაწილეობა ხელს შეუწყობს სხარტი აზროვნების ჩამოყალიბებასთანამშრომლობის უნარის განვითარებასპასუხისმგებლობის გაზრდას.  რესურსები:   მათემატიკის სახელმძღვანელო  IIკლასი (  სახელმძღვანელოს ავტორები: გურამ ბერიშვილი.   გამომცემლობა: ბაკურ სულაკაური ..)  დამატებითი სავარჯიშოები მათემატიკაში ( რუხაძე.ბაციკაძე)  კალამიდაფაცარციმარკერიმაგნიტური ისრები, სვეტები, აგურები, სხვადსხვა მანიპულატივები, ელექტრონული მასალა, დამატებითი სავარჯიშოებისათვის მათემატიკის სახელმძღვანელოთვალსაჩინოებაგამოყენებული რესურსები ემსახურებიან წრის მუშაობას მიზნის მიღწევაში.                                              

                                                          
                                                              წრის სამუშაო გეგმა
                                                            III-   კლასი   (I სემესტრი)
                                                    პედაგოგი - ნინო ილურიძე
                                        მათემატიკის წრე --,,ნორჩი  მათემატიკოსი

2018-2019 სასწავლო წლის პირველ სემესტრში შეიქმნა მათემატიკის წრე.
 წრეში გაერთიანებულია              მე-3 -დ   კლასის  10 მოსწავლე:
1.     ავთო ფოლადაშვილი
2.     სალომე  ცერცვაძე
3.     გოგა ტოტოღაშვილი
4.    ნიკა გევორქოვი
5.    გიორგი  წიგნაძე
6.    გიორგი საცერაძე
7.    ნიკა მიქელაძე
8.    ანდრია  ცინდელიანი
9.    ნიკოლოს ცინდელიანი
10.  საბა  კეჟერაშვილი

                 წრე ტარდება კვირაში ერთხელ, ხუთშაბათს ,   მეექვსე  გაკვეთილზე----
                                                                                                       17 საათსა    და    40 წთ-ზე



სკოლის სახელწოდება
სსიპ ქალაქ თბილისის  85-ე საჯაროსკოლა

საგანი
მათემატიკა

სამიზნე ჯგუფი
დაწყებითი კლასის მოსწავლეები

კურსის  ხანგრძლივობა
I-სემესტრი

გაკვეთილის ხანგრძლივობა
45 წუთი

განხორციელების სავარაუდო ვადები
I  სემესტრი----- ოქტომბერი; ნოემბერი;  დეკემბერი:

პროექტში ჩართული მოსწავლეთა რაოდენობა
     10







მიზანი
საწრეო მუშაობა  მიზნად ისახავს მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება-განმტკიცებას მათემატიკაში, ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნების მიხედვით; მოსწავლეებში მათემატიკისადმი ინტერესის და სიყვარულის გამომუშავება; მათემატიკური აზროვნების დახვეწა; საგნისადმი მეტი ცოდნის დაგროვება, რაც მომავალში მათემატიკური საკითხების სწორად და გააზრებულად ამოხსნის საწინდარი გახდება, ასევე დაეხმარება მათ საკუთარი შესაძლებლობების შეფასებასა და მის ამაღლებაში, რაც ზრდის პასუხისმგებლობის გრძნობას, განაპირობებს მოსწავლეთა მოტივაციის ზრდას და აადვილებს სწავლის სურვილს. შევეცდები მოსწავლეებმა დაინახონ მათემატიკის გამოყენებითი მხარე.შეძლონ მიღებული  ცოდნა და  უნარ-ჩვევები გამოიყენონ საყოფაცხოვრებო ვითარებაში. ხელს შევუწყობ მოსწავლეთა აქტიურობას  და კონკურსებში მონაწილეობისაკენ  სწრაფვას.


  

აქტუალობა


დღესდღეისობით აუცილებლობას წარმოადგენს მათემატიკის კარგად დაუფლება, რომელსაც საფუძველი სწორედ დაწყებით საფეხურზე უნდა ჩაეყაროს, რომელსაც საფუძვლიანი მიდგომა სჭირდება მასწავლებლის მიერ. ზოგიერთი ბავშვი ამ ასაკში ამჯობინებს სხვა აქტივობებით დაკავდეს ვიდრე მათემატიკა იმეცადინოს და ან შემოიფარგლება მხოლოდ იმ დავალებებით, რომელსაც მხოლოდ სკოლის სახელმძღვანელოში არის წარმოდგენილი, საჭიროა მეტი ვარჯიში ამ მიმართულებით. სწორედ ამან განაპირობა ჩვენი წრის დაარსება.

შესაბამისობა
 ეროვნული სასწავლო გეგმით  გათვალისწინებულ შედეგებთან:

მიმართულება: რიცხვები და მოქმედებები

მათ. III.1. მოსწავლეს შეუძლია ნატურალური რიცხვების გამოსახვა, შედარება და დალაგება პოზიციური სისტემის გამოყენებით.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
Ø  კითხულობს და გამოსახავს რიცხვებს, განმარტავს რიცხვების სახელდებას ქართულ ენაში; ახდენს ათობითი პოზიციური სისტემის დემონსტრირებას სხვადასხვა მოდელის გამოყენებით;
Ø  ასახელებს რიცხვის ჩანაწერში სხვადასხვა თანრიგში მდგომი ციფრების შესაბამის მნიშვნელობებს, წარმოადგენს რიცხვს სათანრიგო შესაკრებების ან სხვა სახით;
Ø  იყენებს პოზიციურ სისტემას რიცხვების შედარებისას, ალაგებს რიცხვებს ზრდადობით ან კლებადობით (რიცხვების რაოდენობა არ აღემატება ხუთს);
Ø  ასახელებს მოცემული რიცხვის წინა და მომდევნო რიცხვებს; ასახელებს მოცემული რიცხვის უახლოეს ათეულს, ასეულს;
Ø  თანრიგების შესაბამისი ბიჯით ითვლის წინ/უკან მოცემული რიცხვიდან.

მათ. III.2. მოსწავლეს შეუძლია შეკრება-გამოკლების შესრულების რომელიმე ხერხის გამოყენება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
Ø  კონკრეტული მაგალითისთვის ირჩევს და იყენებს ზეპირი ანგარიშის (შეკრება/გამოკლება) სხვადასხვა ხერხს; აღწერს გამოყენებულ ხერხს და ახდენს მის დემონსტრირებას მოდელზე. (მაგალითად: შეკრება-გამოკლება თანრიგის გავლით, ცალკეული თანრიგების შეკრება/გამოკლებით,  დადგენილი კანონზომიერებების გამოყენებით;  გაორმაგების გამოყენება შეკრებისას; თანრიგის დაშლით);
Ø  ირჩევს და იყენებს შეკრება-გამოკლების მოქმედებების შესრულების ადევატურ ხერხს კონკრეტული მაგალითის შემთხვევაში;
Ø  იყენებს თანრიგამდე შევსების/თანრიგის დაშლის ხერხს მოქმედებათა შესრულებისას; ასაბუთებს მოქმედებათა შესრულების წერით ალგორითმს;
Ø  იყენებს მოქმედებათა თანმიმდევრობას ზეპირი ანგარიშისას და მარტივი რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობის პოვნისას (ყველა არითმეტიკული მოქმედება: მაგალითად, “რას მივიღებთ შედეგად, თუ 3 შვიდეულს მივუმატებთ 7 ასეულს?”).

მათ. III.4. მოსწავლეს შეუძლია გამოთვლებთან, თვლასთან და შეფასებებთან დაკავშირებულ პრობლემებ გადაწყვეტა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
Ø  ასახელებს, თუ რამდენი წყვილი, 5-ეული, 10-ეული და სხვ. არის მოცემულ რიცხვში და ასაბუთებს პასუხს (მაგალითად, რამდენი 10-ეულია 412-ში, კიდევ რამდენი ერთეული რჩება?);
Ø  იყენებს რომელიმე ხერხს და პოულობს მეორე შესაკრებს, თუ ცნობილია პირველი შესაკრები და ჯამი - პოულობს უცნობი მაკლების, მოცემული საკლებითა და სხვაობით (1000-ის ფარგლებში მაინც);
Ø  იყენებს ზეპირი ანგარიშის ხერხებს რიცხვით გამოსახულებების   მნიშვნელობათა შესადარებლად;
Ø  ხსნის ამოცანებს ვარიანტების დათვლაზე/გამორიცხვაზე (მაგალითად, ავსებს წერითი ალგორითმის გამოყენებით შესრულებული შეკრების ნიმუშში გამოტოვებულ ციფრებს და ასაბუთებს პასუხს);
Ø  იყენებს რიცხვებს და ციფრებს, როგორც ჭდეებს პრობლემების გადაჭრისას;  ასახელებს რიცხვების და ციფრების, როგორც ჭდეების გამოყენების მაგალითებს (მაგალითად, სახლის, ტელეფონის, მანქანის ნომერი).

მათ. III.7. მოსწავლეს შეუძლია რიცხვითი გამოსახულების შემცველი ტოლობის შედგენა და მისი გამოყენება პრობლემის გადასაჭრელად.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
Ø  ქმნის რეალური ვითარების გამომსახველ მთელრიცხოვან ვივალენტურ გამოსახულებებს (მაგალითად, სასწორის წონასწორობა, ირჩევს ფულის შესაფერის ნიშნებს მითითებული თანხის წარმოსადგენად და დასახურდავებლად);
Ø  რეალურ ვითარებასთან დაკავშირებული ამოცანის ამოსახსნელად ადგენს და იყენებს ისეთ რიცხვით გამოსახულებას, რომელიც შეკრების/გამოკლების ერთ მოქმედებას შეიცავს;
Ø  პოულობს (შერჩევის ან რაიმე სხვა ხერხით) შეკრების, გამოკლების შემცველი ტოლობის უცნობი კომპონენტის მნიშვნელობას.


         ( )
მოსალოდნელი შედეგები



წრეზე განსახილველი საკითხები წინასწარ არის გაწერილი, რომელიც ემსახურება მოსწავლის როგორც სააზროვნო, ასევე მათემატიკური უნარების განვითარებას. მოსწავლეები წრეში მუშაობის შედეგად გამოავლენენ და განიმტკიცებენ ცოდნას მათემატიკის შესახებ. გაიზრდება მოსწავლეთა დაინტერესება მათემატიკისადმი.  დაგეგმილი მეცადინეობები ხელს შეუწყობს მოსწავლეთა თვითანალიზის, დაკვირვებისა და კვლევა-ძიების უნარის განვითარებას  ცალკეული საკითხების დასამუშავებლად, რაც თავისთავად აისახება მათ პიროვნულ განვითარებაზე.  ასევე წრეში მონაწილეობა ხელს შეუწყობს სხარტი აზროვნების ჩამოყალიბებას, თანამშრომლობის უნარის განვითარებას, პასუხისმგებლობის გაზრდას.
შეძლებენ ტესტუტრი სავარჯიშოების შესრულებას. განუვითარდებათ ამოცანების ამოხსნის უნარ-ჩვევები.დაინტერესებულნი იქნებიან სააზროვნო ამოცანების ამოხსნთ. შეძლებენ  მათემატიკური ოპერაციებისა და პრაქტიკული სავარჯიშოების შესრულებას.შეძლებენ შეძენილი ცოდნის გამოყენებას საყოფაცხოვრებო ვითარებაში.

მეთოდოლოგია
ჯგუფური, ინდივიდუალური, კითხვა პასუხი, თამაშით სწავლება. ისტ-ის გამოყენება.


     რესურსი

რესურსები:   მათემატიკის სახელმძღვანელო  III კლასი (  სახელმძღვანელოს ავტორები: გურამ ბერიშვილი.   გამომცემლობა: ბაკურ სულაკაური ..)  დამატებითი სავარჯიშოები მათემატიკაში ( . რუხაძე, .ბაციკაძე)  კალამი, დაფა, ცარცი, მარკერი, მაგნიტური ისრები, სვეტები, აგურები, სხვადსხვა მანიპულატივები, ელექტრონული მასალა, დამატებითი სავარჯიშოებისათვის მათემატიკის სახელმძღვანელო, თვალსაჩინოება,მათემატიკური ტამაშები,
კომპიუტერი,წიგნები,ტესტები,სავარჯიშოები,დაფა,მოსწავლეთა ჩართულობით შექმნილი რესურსი.
გამოყენებული რესურსები ემსახურებიან წრის მუშაობას მიზნის მიღწევაში.

                                   











                                              წრის სამუშაო პროგრამა
                        შეხვედრების განრიგი 
                                      2018-2019 სასწავლო წელი
                    
                                                      სემესტრი
თვე და რიცხვი
                                          სამუშაო პროგრამა
04.10.018
1.  საორგანიზაციო საკითხები. საწრეო მუშაობის შინაარსის და მიზნის გაცნობა
2. რაოდენობა და არაბული ციფრები
11.10.2018
3. რიცხვთა ღერძი . 
4. რიცხვების შედარება  დაწყვილებით.
18.10.2018
5. შეკრება და გამოკლება
25.10.2018
6. 1000-მდე  რიცხვები
01.11.2018
7. ასეულების დალაგება რიცხვთა ღერძზე
08.11.2018
8. ასეულების შეკრება-გამოკლება
15.11.2018
9. ასოითი გამოსახულების მნიშვნელობა
22.11.2018
10. განტოლება და მისის ფესვი
29.11.2018
11. გრამი და კილოგრამი
06.12.2018
12.  რომელი საათია?
13.12.2018
13.  დიდი რიცხვების შედარება
20.12.2018
14. რიცხვების დამრგვალება
27.12.2018
15.  შეჯამება
                                 


                                                



                              

                                           მშობლების გამოკითხვის ანკეტა
                                          ( საწრეო  მუშაობის დაწყებამდე)
სახელი და გვარი---------------------------------------------
მოსწავლის სახელი და გვარი----------------------------------

1.       თანახმა ხართ, რომ თქვენი შვილი ჩაერთოს საწრეო მუშაობაში?
ა)  დიახ                   ბ) არა


2.       ხართ თუ არა ინფორმირებული საწრეო მუშაობის განრიგისა და გეგმის შესახებ?
ა)  არა     ბ)დიახ


3.       როგორ ფიქრობთ, აღნიშნული საწრეო მუშაობა შეუწყობს თუ არა  ხელს თქვენი შვილის ცოდნის გაღრმავებას?
ა) დიახ      ბ) ნაწილობრივ         გ) არა


4.       როგორ ფიქრობთ, რამდენად არის მორგებული წრის მუშაობის გეგმა თქვენი შვილის ინტერესებზე?
ა) ნაწილობრივ შეესაბამება    ბ) არ შეესაბამება      გ) სრულად შეესაბამება


5.       ელოდებით თუ არა შედეგს საწრეო მუშაობის დასრულების შემდეგ?
ა)  ველოდები                ბ) ნაწილობრივ         გ) არ ველოდები



Комментариев нет:

Отправить комментарий