воскресенье, 11 ноября 2018 г.

კოლეგებთან თანამშრომლობა

კოლეგებთან თანამშრომლობა

 კოლეგებთან სამუშაო შეხვედრების ორგანიზება

 
ორგანიზატორი: ნინო ილურიძე

 
 
შეხვედრების  თემები:  
1)სიგრძის საზომი ერთეულების გამოყენება;
2)რიცხვების შედარება;
3)ამოცანების  გაგება-გააზრება,  ამოხსნა:

შეხვედრების მიზანი: 
1) სიგრძის საზომი ერთეულების გამოყენება,  ერთმანეთთან  დაკავშირების--ცოდნის დაუფლება   საგაკვეთილო პროცესში;
2) რიცხვების შედარებისა და  ათობით  პოზიციური  სისტემის  დემოსტრირების  უნარ-ჩვევების  განვითარება  საგაკვეთილო პროცესში;
3)რიცხვების  დალაგება  ზრდისა  და კლების მიხედვით,  ცოდნის დაუფლება  საგაკვეთილო პროცესში:
4) ამოცანების  ამოხსნის  ცოდნის დაუფლება   საგაკვეთილო პროცესში;
5)პრაქტიკული  სავარჯიშოების  შესრულების    გზით,    მოცემული თემების  
 უნარ-ჩვევების    განვითარება;
 6)  შესწავლილი  ცოდნის ( თემების შესაბამისად) რეალიზება  საყოფაცხოვრებო ვითარებაში:
 თემასთან დაკავშირებული აქტივობებისა და სასწავლო რესურსების შექმნა; ურთიერთთანამშრომლობა და სხვათა გამოცდილების გაზიარება; პედაგოგიური პრაქტიკის გამდიდრება, პროფესიული წინსვლა და განვითარება.
   სამუშაო შეხვედრა მოიცავდა სამ დღეს.  შეხვედრებზე პრაქტიკულად განვიხილეთ და განვახორციელეთ  ის აქტივობები, რასაც  
1)სიგრძის საზომი ერთეულების გამოყენება;
2)რიცხვების შედარება;
3)ამოცანების  გაგება-გააზრება,  ამოხსნა:  მოიაზრებდა.        პირველ შეხვედრაზე ვისაუბრეთ
ვისაუბრეთ „კრიტიკული მეგობრის“ ინსტიტუტის  მნიშვნელობაზეგანმავითარებელ შეფასების რუბრიკებზე,დაკვირვებასა   და გაკვეთილის გეგმის ძირითად კომპონენტებზე შევადგინეთ  მიზნის  მისაღწევი შესაბამისი  მრავალფეროვანი აქტივობები, რომლითაც შევძლებდით  მოსწავლეების ადეკვატურ შეფასებას .  თითოეულმა  სხვადასხვანაირად  წარმოვადგინეთ   მოცემულ თემასთან მიმართებაში  აქტივობები. სხვადასხვა  რესურსების  გამოყენებით:  სხვადასხვა ზომის ბრტყელი გეომეტრიული ფიგურების     )სახელმძღვანელოების )   ლეპტოპების.გ) სასწავლო ნივთების დ) სასწავლო ინვეტარის, გასაზომად შესაბამისი აქტივობები არსებული ინფორმაციის საშუალებით დავგეგმეთ გაკვეთილებიდავწერეთგაკვეთილის  გეგმა ,   რომლის
მიზანი  იყო:  ,, სიგრძის საზომი ერთეულების გამოყენებაერთმანეთთან  დაკავშირების--ცოდნის დაუფლება“.
 დავგეგმეთ აქტივობები  და   დავამზადეთ  გაკვეთილის  შესაბამისი   აქტივობის  ბარათები.


               მეორე შეხვედრაზე  ვისაუბრეთ  პირველ  შეხვედრაზე  დაგეგმილ  გაკვეთილის, ჩატარების შემდეგ  მიღებულ  შედეგებზე.  ვისაუბრეთ  გაკვეთილის დადებით და უარყოფით მხარეებზე,
 რომელიც პირველი გაკვეთილის მსვლელობისას აისახამონახაზი გავაკეთთ  მეორე გაკვეთილის 
 გეგმაზეგაკვეთილის გეგმის მიზანად  დავისახეთ:
 მოსწავლეებმა  შეძლონ;  
   ა)რიცხვების შედარებისა და  ათობით  პოზიციური  სისტემის  დემოსტრირების  უნარ-ჩვევების  განვითარება   საგაკვეთილო პროცესში; 
 ბ)რიცხვების  დალაგება  ზრდისა  და კლების მიხედვით,  ცოდნის დაუფლება  საგაკვეთილო პროცესში:
ამ შეხვედრის მიზანი იყო შევიარაღებულიყავით ახალი ცოდნით, რომ შემდეგ ჩვენს მოსწავლეებთან გამოგვეყენებინა. 

ასევე განვიხილეთ სასწავლო რესურსები.დაწყებით საფეხურზე მოსწვლეთა სწავლებისა და მოტივაციისამაღლებისათვის მეტად მნიშვნელოვანია  სასწავლო რესურსები.სწორედ რესურსების გამოყენებით ახსნილიმასალა ამახსოვრდება და უაქტიურებს ცოდნას.ამ მიზნით მასწავლებლები მიმართავენ ვიდეო რგოლებისგამოყენებას,პრეზენტაციების აწყობას,კეთებით სწავლებას.მასწავლებელი,როგორც შემოქმედი მუდამ უნდამიმართავდეს სიახლეებს, ფიქრობდეს როგორ გახადოს სწავლება საინტერესო ,რომ ჩართოს მოსწავლეებისასწავლო პროცესში.სწავლების პროცესში მნიშვნელოვან  როლს თამაშობს ვიზუალური საშუალებები.ესყველაფერი  განვიხილეთ ჩატარებული გაკვეთილების  განხილვის მიხედვით,სადაც ყველა აქტიურადჩაერთო.

     მესამე შეხვედრისას კი  გავაანალიზეთ შედეგები.  ვისაუბრეთ დადებით და უარყოფით მხარეებზერომელიც გაკვეთილების მსვლელობისას აისახა
გავაანალიზეთ  გაკვეთილის  პროცესი,  თუ   რა შედეგზე  გავედით  და როგორ   მივაღწიეთ  დასახულ მიზანს.  მოვახდინეთ     გაკვეთილისა   და  საკუთარი თავის  შეფასება. შევიმუშავეთ და დავწერეთ მესამე გეგმა, შევადგინეთ აქტივობის ბარათები  და  ელექტრონული წიგნი, რომელსაც  გაკვეთილის მსვლელობისას  გამოვიყენებდით,  ამოცანების  უკეთ  გაგება-გააზრებისთვის, რათა ადვილად ამოეხსნა მოსწავლეს ამოცანა.გაკვეთილის მიზანიც ხომ ამას ითვალისწინებდა.   
                      თითოეული შეხვედრა გრძელდებოდა სამი საათი.



მიუხედავად იმისა,რომ ხშირად განვიხილავთ უკუკავშირის მნიშვნელობას,მეტად საინტერესო აღმოჩნდა  მასწავლებელზე დაკვირვებისას უკუკავშირის მიღება.სწორი უკუკავშირის ეფექტურობა განაპირობებს სწალების ხრისხის მნიშვნელობასაც.რადგან ადვილად  და გარკვევით იღებ მითითებას იმაზე ,რაც გამოსასწორებელია და შესაძლებელია მომავალში ხელიც შეგიშალოს წარმატების მიღწევაში.უკუკავშრის ეფექტიანობა განაპირობებს იმასაც,რომ ჩამოთვლი გაუმჯობესებულ და გასაუმჯობესებელ მხარეებსაც.მიიღებ კონკრეტულ რეკომენდაციას .რომელსაც მომდევნო გაკვეთილის დაგეგმვისას გაივლისწინებ.უკუკავშირი უნდა იყოს ობიექტური

გაკვეთილის გეგმის კომპონენტები ყოველთვის არის კონკრეტული ,რასაც გავყავართ მიზნიდან შედეგმადე . ავღნიშნეთ,რომ გაკვეთილის  აქტივობები და მეთოდები ერთმანეთის თანმიმდევრული და საინტერესოა.განსაზღვრეთ გაკვეთილის ერთ კონკრეტულ მიზანთან რამდენი აქტივობის გამოყენებაა შესაძლებელი და მოსწრებადი.რომელი აქტივობები მოერგება გაკვეთილს,რომ საინტერესო იყოს დაწყებითი საფეხურისთვის მოსწავლისთვის.განვიხილეთ სამფაზიანი გაკვეთილის გეგმის მონახაზი და  გავანაწილეთ აქტივობები თანმიმდევრულად,ისე რომ მიზანი და შედეგი ყოფილიყო ერთნაირად მიღწევადი.ასევე განვიხილეთ სასწწავლო რესურსები.დაწყებით საფეხურზე მოსწვლეთა სწავლებისა და მოტივაციის ამაღლებისათვის მეტად მნიშვნელოვანია თვალსაჩინოება.სწორედ თვალსაჩინოდ ახსნილი მასალა ამახსოვრდება და უაქტიურებს ცოდნას.ამ მიზნით მასწავლებლები მიმართავენ ვიდეო რგოლების გამყენებას,პრეზენტაციების აწყობას,კოგნიტური დიაგრამების,კეთებით სწავლებას.მასწავლებელი,როგორც შემოქმედი მუდამ უნდა მიმართავდეს სიახლის ძებნას,ფიქრობდეს როგორ გახადოს სწავლება საინტერესო ,რომ ჩარტოს მოსწავლეები სასწავლო პროცესში.სწავლების პროცესში მნიშვნელოვანი როლს თამაშობს ვიზუალური საშუალებები.ეს ყველაფერი  განვიხილლთ ერთი კონკრეტული გაკვეთილის მიხედვით,სადაც ყველა აქტიურად ჩაერთო.ასევე გავეცანით რესურების შეფასების რუბრიკსაც.სამუშაო შეხვედრა  ეფექტიანი და საინტერესო იყო,რადგან ვიმუშავეთ ერთად და მოვისმინეთ ყველას აზრი,რაც მომავალში აუცილებლად გამოგვადგება დ გავითვლაისწინებთ.ასევე იქვე მივეცით ერთმანეთს უკუკავშირი სხვადასხვა საკითხებზე რამაც უფრო ეფექტიანი გახადა მუშაობა.გამოვთქვავდით საკუთარ აზრს. მე  ჩამოვწე შემუშავებული საკითხები და გავეცანი ინდივიდუალურადაც,რათა გამომეყენებინა პრაქტიკაში.
       სამუშაო შეხვედრაზე აღინიშნა, რომ ასევე მნიშვნელოვანია ჩატარებული გაკვეთილის მასწავლებლის მიერ გაკვეთილის  სწორი რეფლექსია, რადგანაც რეფლექსია არის საგაკვეთილო პროცესის დახვეწის საშუალება.  დეტალურად გავიარეთ და  განვიხილეთ რეფლექსიის შეფასების სქემა. ყოველივე ამის შემდეგ დავწერეთ ერთი გაკვეთილის რეფლექსია.გავაანალიზეთ ჩატარებული გაკვეთილზე მიღწეული შედეგები,  რამდენად ეფექტური იყო გამოყენებული  ჩვენი  დაგეგმილი აქტივობები მიზანთან.
სამუშაო  შეხვედრებისთვის   შერჩეული  საკითხები და თემები,ვიდეო ინსტრუქციები    მეტად მნიშვნელოვანი იყო .  ამ შეხვედრებზე მიღებული სიახლეები დავნერგე ჩემს პრაქტიკაში. უკვე ადვილად გამოვყოფდი გაკვეთილის ძლიერ და სუსტ მხარეებს (რეფლექსიის სახით), რაც, ვფიქრობ, დადებითად აისახა მოსწავლეებისა და მასწავლებლის  შედეგებზე. მიმაჩნია, რომ  ამ შეხვედრებმა ნაყოფიერად ჩაიარა..... 












Комментариев нет:

Отправить комментарий